מכה קשה לליכוד: כחלון לא יתמודד בבחירות לכנסת

כחלון נחשב לשר הפופולרי ביותר בליכוד, והיה אמור להוביל את קמפיין המפלגה בבחירות ■ כחלון הוביל הרפורמה בשוק הסלולר וסימן כבר את המטרה הבאה: פתיחת שוק הטלוויזיה הרב-ערוצית לתחרות

מכה קשה לליכוד? שר התקשורת משה כחלון הודיע הערב (א') כי לא יתמודד בבחירות הקרובות והוא אף שוקל לפרוש כליל מהחיים הפוליטיים.

"החלטתי לקחת פסק זמן ולא להתמודד לכנסת הבאה. אני תומך בליכוד, ובראש הממשלה נתניהו, סיכמתי עם נתניהו שאהיה בצוות מאה הימים", כך הודיע כחלון.

סגן יו"ר ההסתדרות, רועי שרעבי, פנה לשר כחלון בשם סיעת הליכוד בהסתדרות בקריאה לשקול מחדש את החלטתו לפרוש מהחיים הפוליטיים. "לא רק הליכוד איבד את אחד ממוביליו אלא גם הציבור בכלל וציבור העובדים בפרט. השר כחלון הוא בן ברית טבעי של מעמד העובדים בישראל ולכן מבחינתו המכה כפולה. פניתי לשר כחלון שיחזור בו וזאת בהמשך לשטף פניות שהופנו אלי מאז הודעתו".

לדברי גורם מקורב כחלון מתלבט בשבועיים האחרונים האם לפרוש מהחיים הפוליטיים. לדבריו מדובר בהתלבטות אמיתית שלה שותפים בני משפחתו ומקורבים. אם אכן יחליט לעשות זאת יהיה זה צעד מפתיע ביותר ומכה קשה לליכוד שכן כחלון נחשב לאחד השרים היותר פופולריים בליכוד אם לא הפופולרי שבהם. לדברי הגורמים הודיע הבוקר כחלון לנתניהו על החלטתו.

כחלון נחשב לשר הפופולרי ביותר בליכוד, השר שנחשב לדגל החברתי בליכוד ושהיה אמור להוביל את קמפיין המפלגה בבחירות. הוא הוביל את הרפורמה בשוק הסלולר שהביאה לכניסת מפעילים חדשים ולהוזלת העלויות החודשיות של מנויי הסלולר. מהלך זה נחשב למהלך הצרכני החשוב ביותר בקדנציה של הממשלה הנוכחית.

בנוסף היה כחלון מעורב בניסיון לפתוח את שוק הטלוויזיה הרב-ערוצית לתחרות והבטיח כי יהיה ניתן לצרוך שירותי ממיר ולוויין במחירים נמוכים מכפי שהמצב כיום.

לאחרונה קידם כחלון גם רפורמה חדשה בביטוח הלאומי, שאמורה להביא להגברת מיצוי זכויות של מקבלי קצבאות, בהנחות ובהטבות הניתנות להם על-ידי הרשויות השונות.