מחיר טאבלטי חלונות 8 יקשה על מיקרוסופט לחדור לשוק

מיקרוסופוט פרסמה אתמול את המחירים של ה-Surface, הטאבלט החדש של החברה שיריץ את מערכת ההפעלה חלונות 8 ■ המחיר של הטאבלט, הזהה למחיר של האייפד, עלול לפגוע במיקרוסופט

מיקרוסופט הודיעה אתמול (ג') על המחירים של סדרת הטאבלטים החדשה שלה - Surface. מדובר בטאבלטים שימכרו כרגע רק בארה"ב ויפעלו על-גבי מערכת ההפעלה - חלונות 8. הדגם הבסיסי בגרסת RT, מציע רק את גרסת המטרו של החברה ולא את הממשק הקלאסי. הוא יעלה 500 דולר עם 32 ג'יגה, בעוד שדגם זהה מבחינת נפח האחסון שלו, המגיע עם כיסוי Touch Cover המשמש גם כמקלדת יעלה עוד 100 דולר.

בהדגמות של מיקרוסופט, ה-Surface נראה כמוצר מרשים מאוד, הוא שונה מטאבלטים אחרים, מכיוון שהוא לא נועד רק לצפייה בסרטים או גלישה באינטרנט, אלא גם ליצירה של תוכן. לכן, החברה משלבת מקלדת מגע הממוקמת בכיסוי החיצוני והנשלף של הטאבלט. הכיסוי הזה מגיע בעובי של רק 3 מ"מ, בעוד שהטאבלט גם כולל מעמד המשולב בחלק האחורי, אשר לטענת החברה לא מוסיף לעובי של המכשיר, שעומד על 9.3 מ"מ ומשקל 676 גרם בדגם RT. לשם השוואה, האייפד החדש מגיע במשקל של 652 גרם והעובי הוא 9.4 מ"מ. מיקרוסופט תציע גם כיסוי נוסף בשם Type Cover שישמש כמקלדת מלאה עם מקשים פיזיים.

מיקרוסופט נמצאת בעמדת נחיתות מול דגמי האייפד של אפל, שמגיעים עם ממשק שכבר הוכיח את עצמו בידידותיות שלו וגם במאגר העצום של האפליקציות שנוצרו בשבילו. למיקרוסופט אין מאגר גדול של אפליקציות לטאבלטים שלהם והיא תצטרך לעבוד קשה, בשביל להוות אלטרנטיבה בתחום הזה. מהסיבה הזו, מוזר מאוד מחירו של ה-Surface בגרסה הבסיסית שנמכר במחיר זהה לזה של האייפד עם ה-16 ג'יגה, בעוד שרוב המשתמשים שירצו ליהנות מהיתרון של טאבלט שגם מאפשר לעבוד עליו עם אופיס, יצטרכו לקנות את גרסת ה-600 דולר.

נראה תמוה, שמיקרוסופט חושבת, שמשתמש שמחזיק 500 - 600 דולר ביד ורוצה לקנות טאבלט, יעדיף ללכת על מוצר שעדיין לא הוכיח את עצמו ועם מאגר מצומצם של אפליקציות, בעוד שבחנות ליד הוא יכול לקנות את האייפד (מיקרוסופט מיקמה את רוב החנויות שלה בארה"ב ליד חנויות אפל).

קשה לדעת מה יעלה בגורל ה-Surface, אבל אם מיקרוסופט לא תחליט להוריד את המחיר ומהר, היא תתקשה מאוד להתמודד בתחרות בשוק הטאבלטים שדורש מחירים זולים יותר. גוגל וקינדל כבר השיקו טאבלטים עם מסך בגודל 7 אינץ' בפחות מחצי מחיר מזה של ה-Surface ואפל מתכננת להכריז מספר ימים לפני ההשקה של מיקרוסופט על אייפד מיני.