לפיד על גיוסו של פרי: "יש את עדת הטוקבקיסטים שאומרים נהנתן נהנתן. תרבות של שנאת מצליחנים"

צפו ביאיר לפיד מתראיין לחגי גולן ■ "לא רוצה לחיות במדינה שבה פוסלים אנשים כי יש להם עבר מפואר" ■ "איך תשובה לא מתבייש לצאת מהבית אחרי המחיקה בדלק נדל"ן?" ■ "גדלתי בדירה של 3 חדרים ביד אליהו, לא בסביון"

חלק משמעותי בפאזל של יאיר לפיד בהרכבת רשימתו "יש עתיד" לכנסת נחשף אתמול (ג'). ראש השב"כ לשעבר ויו"ר בנק מזרחי טפחות בהווה, יעקב פרי, ירוץ ברשימת "יש עתיד" כנראה בתור מספר 2, והוא אמור להוות את הפנים הביטחוניסטיות של רשימת לפיד.

- יאיר לפיד, אתה שומע את הקולות 24 שעות אחרי, בעניין של יעקב פרי, אתה לא חושב שזו הייתה טעות לבחור בפרי כמס' 2 אצלך?

"קודם כול הוא לא מספר 2, לא דיברנו על מספרים ורשימות, אני מאוד רוצה, אני חושב שהתגובות הן טובות מאוד. יש כמובן את עדת הטוקבקיסטים שאומרים נהנתן נהנתן. אני לא רוצה לחיות במדינה שבה פוסלים אנשים כי יש להם עבר מפואר. יש לו עבר מפואר הן כראש השב"כ, הן כאיש כלכלי, הוא אדם שאתה יכול לסמוך עליו כשאתה מכניס אותו לחדר, יש לו ניסיון, יש לו שכל, אני מאוד שמח".

כאשר נשאל לפיד על הטייקונים, כמי שנתפס כמייצגם האותנטי ביותר, אמר לפיד: "אדם לא צריך להיות חולה בשביל להיות רופא. העיסוק שלנו הוא מעמד הביניים הישראלי ובזה אנחנו מרוכזים. אני באתי מתוכו, גדלתי בדירה של שלושה חדרים ביד אליהו, לא בסביון. אני לא רוצה לחיות במדינה או בחברה שמענישה אנשים על זה שהם הצליחו או שגורמת להם להתנצל על זה שהייתה להם החוצפה להצליח בחיים".

צפו בראיון המלא של לפיד עם עורך "גלובס" חגי גולן בתוכנית "בארבע עיניים"