טמרס טלקום: נאוטילוס מנצלת את כוחה כמונופול

התחרות בין בעלי הכבלים התת-ימיים עולה שלב: החברה שבשליטת פויו זבלדוביץ' החליטה להגיש תלונה לרשות ההגבלים נגד מד נאוטילוס בטענה כי היא נוקטת במדיניות מחירים דורסנית

התחרות בין בעלי הכבלים התת-ימיים עולה שלב: ל"גלובס" נודע, כי טמרס טלקום שבשליטת פויו זבלדוביץ' החליטה להגיש תלונה לרשות ההגבלים העסקיים נגד מד נאוטילוס בטענה כי היא נוקטת במדיניות מחירים דורסנית. מד נאוטילוס, נזכיר, מוגדרת כמונופול ולכן היא נתונה לפיקוח ולמגבלות המחייבות אותה בהתנהלותה בשוק.

על פי הערכות, הסיבה לתלונה נובעת מכך שטמרס לא הצליחה להגיע לסיכומים עם הלקוחות הגדולים בשוק - פרטנר וסלקום. ככל הידוע, שתי האחרונות חידשו הסכמים עם נאוטילוס.

התלונה מתמקדת בכך שנאוטילוס ניצלה את כוחה המונופוליסטי כדי למנוע מלקוחות לנטוש אותה. טמרס הציגה נתונים על הנחות שנתנה נאוטילוס, מהם ניתן היה להעריך כי המחירים שהציעה היו נמוכים מאוד ונוגדים את המדיניות בהיותה מונופול מוכרז. ל"גלובס" נודע, כי לאחר שנאוטילוס הוכרזה כמונופול היא העבירה את ההסכמים שלה עם הלקוחות לאישור רשות ההגבלים ומשרד התקשורת. החברה הקפידה שההסכמים יהיו גלויים כדי שלא יהיה אפשר להאשימה בעבירות על הוראות הרשות. עם זאת, לרשות הועבר חומר שלכאורה מראה כי נאוטילוס נקטה במדיניות מחירים דורסנית, כך שהרשות תידרש להוכחות.

מנאוטילוס ומרשות ההגבלים לא נמסרה תגובה לידיעה.