ספקיות האינטרנט יפרסמו מהירות מינימום לגלישה

לראשונה בישראל, ספקיות האינטרנט וחברות התשתית יחויבו לפרסם מהירות מינימום לגלישה וכן את מהירות המינימום להעלאת קבצים

לראשונה בישראל, ספקיות האינטרנט וחברות התשתית יחויבו לפרסם מהירות מינימום לגלישה, וכן יחויבו לפרסם מהי מהירות המינימום להעלאת קבצים (UPLOAD). מנכ"ל משרד התקשורת, עדן בר טל, יודיע על כך בזמן הקרוב לאחר שימוע ציבורי שערך לכל חברות התקשורת.

ל"גלובס" נודע כי אתמול (א') התקבלה ההחלטה במסגרת דיון שנערך במשרד התקשורת, ובו סוכמו כל העמדות של חברות התקשורת.

מיותר לציין כי כל התגובות לשימוע היו נגד המהלך, והמפעילים ביקשו למנוע אותו. הטענות היו רבות ומגוונות, והמרכזית שביניהן עסקה בכך שאף ספקית אינטרנט אינה יכולה להתחייב למהירות מסוימת, משום שרשת האינטרנט היא רשת ציבורית שלא ניתן להבטיח בה מהירות, וחלק ניכר מהתוכן וממרכיבי הרשת לא נתון לפיקוחם ולשליטתם. למשל, לקוח שאיכות הרשת שלו בבית תהיה פגומה לא יוכל לקבל את אותה איכות שירות כמו לקוח שהרשת שלו חדשה.

בנוסף, עלו טיעונים על כך שהתוכן במקרים רבים יושב בחו"ל, ולכן אין שום יכולת לוודא את מהירותו, וכן טיעונים רבים אחרים שמדברים על כך שמדובר במהלך חסר תקדים שלא נוסה באף מקום בעולם ורק ישפיע לרעה על השוק.

במסגרת המדיניות שיפרסם המשרד, המפעילים יחויבו לפרסם את מהירות המינימום באותו גודל פונט שבו הם מפרסמים נתונים על מהירות הגלישה המוצעת.

המשרד מעריך כי בעקבות המהלך, המפעילים ייאלצו להבטיח ללקוחות מהירות מינימום בחבילות שהם מציעים - ולעמוד בהתחייבות. כך, הדבר צפוי לעודד תחרות בין המפעילים על איכות הרשת ולא רק על הבטחות כוללניות ולא אפקטיביות למהירות גלישה.