לא הכול שלילי: דוח חיובי לליכוד, עבודה קדימה, ועצמאות

דוח מבקר המדינה מציין לטובה את כל הסיעות חוץ מבל"ד, מפד"ל וארץ ישראל שלנו בניהול כספיהן ■ הליכוד צמצמה את הגירעון ל-13 מיליון שקל בתוך שנה

לא הכול שלילי: דוח מבקר המדינה מציין לטובה כמה סיעות וקובע כי ניהול כספיהן התנהל על-פי חוק. על-פי הדוח, פרט ל-3 סיעות - בל"ד, מפד"ל וארץ ישראל שלנו - זוכות שאר הסיעות לציון חיובי, ובהן הליכוד, קדימה, העבודה, ישראל ביתנו, העצמאות, ש"ס, יהדות התורה, מרצ, הבית היהודי וחד"ש.

בין הסיעות בולטת סיעת הליכוד, שעל-פי הדוח צמצמה את הגירעון שהיה לה ב-15 מיליון שקל מ-28 מיליון שקל ל-13 מיליון בתוך שנה.

דוח חיובי ניתן לסיעה שניהלה את מערכת החשבונות בהתאם להנחיות מבקר המדינה והחוק. 15 מהסיעות שהגישו למשרד מבקר המדינה את חשבונותיהן ניהלו בתקופה השוטפת מערכת חשבונות בהתאם להנחיות מבקר המדינה, הוצאותיהן בתקופה זו היו בגבולות האמורים, והכנסותיהן היו בגבולות האמורים לחוק המימון לעניין קבלת תרומות. לפיכך, הדוח על תוצאות ביקורת חשבונותיה של כל אחת מהן לתקופה השוטפת קובע כי הסיעה עמדה בדרישות החוק.

במפלגת העצמאות בירכו על ממצאי המבקר. מנכ"ל מפלגת העצמאות, אושי אלמליח, מסר בתגובה כי "מפלגת העצמאות גאה על כך שדוח מבקר המדינה בעניינה הינו חיובי. מפלגת העצמאות חרטה על דגלה את עיקרון השמירה על שלטון החוק ותמשיך לפעול באחריות פיננסית גם בעתיד. אנו קוראים לכל המפלגות לנהוג ביושר ובאחריות בכספי משלם המסים. צר לנו על ההתנהלות הלא אחראית שנתגלתה במפלגות אחרות".