מקורבים לאייפקס: "אין עסקה עם סיסמקס ואין מגעים"

דיון מדיקל, המפתחת מוצר לשיפור תוצאות הניתוחים חולות סרטן השד, ממתינה לקבלת אישור לשיווק בארה"ב

"חברת דיון אינה מנהלת מו"מ למכירתה לחברת סיסמקס היפנית, ואין מגעים לעסקה כזו", כך מסרו היום (ג') מקורבים לקרן אייפקס, בעלת המניות הגדולה בחברה. זאת, בניגוד לפרסומים בעיתונות היום.

דיון דווקא נמצאת במצב מתאים למכירה: החברה, העוסקת בתחום הטיפול בסרטן השד, ממתינה לאישורFDA (רשות המזון והתרופות האמריקנית) לשיווק המוצר שלה בארה"ב, לאחר שביוני קבעה הועדה המייעצת של הרשות ברוב של 10 ל-1, כי כדאי לאשר את המוצר.

אולם, סיסמקס היפנית, העוסקת בעיקר בתחום בדיקות הדם והאבחון המולקולרי, היא לאו דווקא החברה המתאימה לרכשה.

דיון, שהוקמה ב-2001 בחממת משגב, פיתחה מכשיר רפואי להבטחת הצלחה של ניתוחי כריתת גידול בשד. הטכנולוגיה של דיון מבוססת על כך, שבאמצעות קרינת RF, ניתן לבחון האם שולי הגידול סרטניים או בריאים, וכך לדעת האם כל הגידול הוסר. אם נותרה מעט רקמה סרטנית בתוך השד, היא עלולה להתפתח לגידול נוסף או לשלוח גרורות.

היום, נהוג לקחת את הגידול ולבחון אותו במעבדת הפתולוגיה אחרי שכבר הסתיים הניתוח. אם נמצא כי שוליו סרטניים, קוראים למטופלת לניתוח חוזר. כ-20% מחולות סרטן השד המנותחות עוברות ניתוח שני.

בשיטה של דיון, הבדיקה נעשית בזמן אמת, וכך ניתן לחסוך את רוב הניתוחים החוזרים - זה הבטחתה של החברה.

כיוון שהמוצר נועד לתמוך בהחלטות הרות גודל, דרכה של דיון לקבל האישור לשיווק המוצר בארה"ב לא הייתה קצרה. החברה ביצעה ניסוי ב-600 חולות, ורק לאחר מכן הגישה ל -FDA, את הבקשה לשיווק. המוצר כבר נמכר באירופה, ולאחרונה ביצעה החברה עסקה עם בית חולים גרמני מוביל להטמעת המוצרים שלה שם.

דיון הוקמה על ידי דן השימשוני, דוקטור לפיזיקה ובעבר המדען הראשי של חברת X-technologies שנמברה לגיידנט ב-60 מיליון דולר. היא מנוהלת על ידי גיל רוזן.

מלבד אייפקס, בעלי המניות בחברה כוללים את קבוצת meditech advisors, משפחת רייך וזאב מוזס.