האם קיבלה את ברכת הדרך? פרס ולבני נפגשו במשכן הנשיא

הערכות: שוחחו על אפשרויותיה של לבני, שמתכוונת להקים מפלגה שתהיה אלטרנטיבה לנתניהו

האם קיבלה את ברכת הדרך? יו"ר קדימה לשעבר, ציפי לבני, נפגשה היום (ג') עם נשיא המדינה, שמעון פרס, במשכן הנשיא בירושלים. השניים נפגשו לארוחת צהריים כשברקע ההערכות במערכת הפוליטית כי לבני תודיע בקרוב על הקמת מפלגה חדשה בראשותה.

לבני ופרס, המיודדים עוד מתקופת חברותו של פרס בקדימה, שוחחו על-פי הערכות על האפשרויות הפוליטיות העומדות בפני לבני.

בשיחות סגורות אומרת לבני כי היא אינה מוכנה להיות מספר 2, לא של לפיד ולא של יחימוביץ'. בכוונתה להקים מסגרת חדשה שתוביל אלטרנטיבה לראש הממשלה בנימין נתניהו. סקרים שקיבלה לבני בימים האחרונים מעניקים למפלגה בראשותה בין 12 ל-16 מנדטים וזאת עוד בטרם הודיעה על התמודדותה באופן רשמי.

כפי שפורסם ב"גלובס" לפני כשבועיים, תשתמש לבני להקמת מפלגה בפלטפורמה שבנה עבורה חיים רמון, שבה צפויים לקחת חלק שמות חדשים ובהם פרופ' מנואל טרכטנברג, המזוהה עם המחאה החברתית ומי שעמד בראש הוועדה לשינוי סדרי העדיפויות שהקים נתניהו. כניסתו של טרכטנברג למרוץ צפויה להוות מכה קשה ליחימוביץ' מעצם התנגדותו האידיאולוגית העמוקה לדרכה של יו"ר העבודה. עוד צפויים להשתלב ברשימה כמה מחברי קדימה ששמרו על נאמנותם ללבני ובהם יואל חסון, רחל אדטו ושלמה מולה.

מקורבים ללבני מעריכים שלקראת הבחירות תתאחד מפלגתה של לבני עם זו של יאיר לפיד על מנת להעמיד אלטרנטיבה לנתניהו, כשלבני תהיה מועמדת מחנה השמאל-מרכז לראשות הממשלה.

אתמול נפגשה לבני עם יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, דבר שמעיד לא רק על כוונותיה של לבני להתמודד לבד, אלא גם על התרחקותו של עיני מיחימוביץ'. כניסתה של לבני למרוץ צפויה להחליש את העבודה.