מרכז אדמונד ולילי ספרא באוניברסיטה העברית - בדרך

הוועדה המקומית לתכנון ובניה בעיריית ירושלים אישרה להפקדה בוועדה המחוזית את הקמת המרכז למדעי המוח ■ המבנה המתוכנן יהיה בן 6 קומות

הוועדה המקומית לתכנון ובניה בעיריית ירושלים אישרה היום (ד') להפקדה בוועדה המחוזית את הקמת מרכז אדמונד ולילי ספרא למדעי המוח (ELSC) באוניברסיטה העברית ירושלים.

את התוכנית יזמה האוניברסיטה העברית ומי שנבחר לתכננו הוא משרד האדריכלים של לורד נורמן פוסטר ושות' מבריטניה. המבנה המתוכנן יהיה בן 6 קומות כאשר שתיים מהן תת-קרקעיות ויכללו קומת חניון וקומה עבור חדרי מעבדות וחדרים תומכי מעבדות. שאר הקומות יכללו כיתות לימוד, משרדים, אודיטוריום וקפיטריה. המבנה ייבנה ליד המכון למדעי החיים בקמפוס גבעת רם על מגרש בשטח 3 דונם ויכלול שטח בנוי בהיקף 14 אלף מ"ר.

נכון להיום נמצאת התוכנית רק בתחילת הדרך. היום אושרה התב"ע להפקדה בוועדה המחוזית ולאחר מכן היא תובא להתנגדויות במידה ויהיו.

יזמי התוכנית מסרו כי הבחירה במשרד האדריכלים של לורד נורמן פוסטר ושות' מבריטניה נעשתה בשל: "עבודותיו הייחודיות, רמתו המקצועית הגבוהה וניסיונו בתכנון מרכזי מחקר של מדעי המוח בארצות הברית ובלונדון". זה יהיה הבניין הראשון שפוסטר, חתן פרס פריצקר לאדרכילות, יתכנן בישראל. פוסטר יסתייע בשני משרדי אדריכלים מקומיים: משרד בר-שיפמן-נתן ומשרדו של האדריכל צדוק שרמן.

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת בירך העל אישור התוכנית להפקדה ואמר: "הקמת המרכז החדש למדעי המוח תמשוך מדענים חדשים בירושלים ותכשיר את דור העתיד של חוקרי המוח בארץ ובעולם. אנו ממשיכים לפתח את תחומי המדעים והמחקר בירושלים ומשקיעים משאבים רבים בקידום מוסדות הלימוד והחוקרים".