הסוף לסיבוב מוצא: דניה סיבוס תקים שני גשרים בכביש מס' 1

החברה זכתה במכרז להקמת הגשרים מעל עמק מוצא ■ מדובר בפרויקט בהיקף של כ-170 מליון שקל הכולל הקמת שני גשרים מקבילים באורך של כ-800 מטרים כל אחד, שלושה נתיבים לכל כיוון ושוליים רחבים

חברת דניה סיבוס זכתה במכרז החברה הלאומית לדרכים להקמת שני גשרים מעל עמק מוצא בכביש מספר אחד לירושלים. הגשרים יחליפו את סיבוב מוצא המסוכן שגבה בעבר כבד בתאונות דרכים. מדובר בפרויקט בהיקף של כ-170 מליון שקל הכולל הקמת שני גשרים מקבילים באורך של כ-800 מטרים כל אחד, שלושה נתיבים לכל כיוון ושוליים רחבים. הגשרים ייבנו בגובה שבין 3 ל-25 מטרים מעל לפני הקרקע תוך התחשבות בנוף המיוחד ובערכים היסטוריים הנמצאים באזור. העבודות על הגשר יחלו במהלך שנת 2013 והן צפויות להימשך כשנתיים וחצי.

על פי תנאי המכרז נדרשו החברות הקבלניות להתחרות בשיטת "עלות - זמן" שבה זוכה החברה שהציעה את ההצעה המשוקללת הטובה ביותר - המחיר הנמוך ביותר ותקופת הביצוע הקצרה ביותר. זאת במטרה לצמצם למינימום את ההפרעה לציבור במהלך העבודות. זהו המכרז הרביעי מבין חמשת המכרזים לביצוע הכביש החדש לירושלים.

במכרז להקמת הגשרים מעל סיבוב מוצא הוגשו שבע הצעות על ידי החברות התשתית המובילות במשק. חברת דניה סיבוס מקבוצת אפריקה ישראל שתקים את הגשרים מצטרפת לחברות קבלניות כמו מרדכי בנימין, גילי ויואל עזריה וחופרי השרון שכבר זכו במכרזים קודמים בקטעים אחרים בפרויקט כביש 1 החדש שעלותו המוערכת היא כ-2.5 מיליארד.

כביש 1 החדש הוא אחד הפרויקטים התחבורתיים החשובים שיוקמו בשנים הקרובות על ידי משרד התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים ומע"צ. הפרויקט המוערך בכ-2.5 מיליארד שקל כולל הקמת מערכת גשרים, מנהרות ומחלפים בדרך לירושלים לאורך 16 קילומטרים. הכביש תוכנן כדי להכיל את תחזיות התנועה הגבוהות לכביש זה, הסובל כבר היום מעומסים כבדים. במסגרת התוכנית יתווסף נתיב שלישי לכל כיוון, יורחבו השוליים, ימותנו השיפועים והעקומות על ידי כריית מנהרות חדשות מתחת למחלף הראל ובניית גשר חדש במקום סיבוב מוצא המסוכן.

מחלף חדש יוקם בנווה אילן וישודרגו המחלפים הקיימים בעין חמד, והראל. יבוטל "צוואר הבקבוק" הקיים כיום ביציאה מירושלים (כביש 9) שגורם לעומסים כבדים. מיתון העליות אמור להפחית את מספר המקרים של כלי הרכב הנתקעים בדרך לירושלים וגורמים לפקקי ענק לאחר שכשלו בניסיון להתגבר על העליות החדות. הדרך החדשה תתרום לבטיחות ולהפחתה בצריכת הדלק ובזיהום האוויר. בכביש החדש יוטמעו מערכות אלקטרוניות לניהול ובקרת תנועה על ידי מצלמות חיישנים וגלאים.

שר התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים, ישראל כ"ץ אמר כי "הכביש החדש לירושלים הוא אחד מעורקי התנועה המשמעותיים ביותר בישראל והרחבתו לשלושה נתיבים, כרית המנהרות והקמת הגשרים תעמיד לעיר הבירה דרך ראויה".

מנכ"ל החברה הלאומית לדרכים, אדריכל שי ברס אמר לאחר ההכרזה על הזכייה כי "כשיושלם הפרויקט ייהנו הנוסעים לירושלים וממנה מדרך מהירה, נוחה ובטיחותית לבירה. הגשר החדש יחלוף מעל העמק תוך שמירה על ערכי הטבע, יבטל את סיבוב מוצא המסוכן וימתן את העלייה החדה המוכרת באזור - הדבר יפחית את צריכת הדלק וזיהום האוויר, יקצר את משך הנסיעה ואת עומסי התנועה".