האיחוד בין הליכוד וישראל ביתנו בסכנה: הליכוד יקיים הצבעה חשאית שעלולה לטרפד את המהלך

(עדכון) - זאת, לאחר שנאספו 400 חתימות של חברי מרכז הליכוד לשם ההצבעה ■ בכיר בליכוד: "אם יהיו סקרים שהליכוד מקבל 32-34 מנדטים - הפעילים יתנגדו לאיחוד" ■ נתניהו: ליברמן יוכל להיות שר הביטחון אם ירצה בכך

ההסכם בין הליכוד לישראל ביתנו בסכנה: לקראת כינוס ועידת הליכוד שאמורה להביא להצבעה את הסכם החבירה של הליכוד וישראל ביתנו לכדי רשימה משותפת בבחירות, אומרים מתנגדי המהלך כי הצליחו לאסוף למעלה מ-400 חתימות הדרושות לקיומה של הצבעה חשאית. על פי חוקת הליכוד על מנת לקיים הצבעה חשאית חייבים 400 החותמים להיות נוכחים בהצבעה עצמה.

הערב ומחר צפויים להתפרסם סקרים ראשונים שיבחנו את שאלת גודל המפלגה המאוחדת וישמשו כקרקע להחלטה של רבים מצירי הוועידה כיצד להצביע מחר. לדברי בכירים בליכוד, "אם מחר יתפרסמו סקרים שבהם הליכוד יקבל בין 32-ל-34 מנדטים, אז הסיכוי שרוב פעילי השטח יתנגדו להסכם האיחוד שכן אנשי המחוזות ידחקו למקומות הלא ריאלים".

לאחר ששקע האבק מהדרמה של יום חמישי בערב עם ההכרזה על האיחוד ועם פרסום הסקרים הראשונים, החלו להבין בליכוד כי המהלך עלול להסתכם במספר מנדטים נמוך מזה שמצפים לו נתניהו וליברמן, כך שמרבית חברי הסיעה, גם אם אינם אומרים זאת בקול, מתנגדים למהלך. בליכוד מעריכים היום שהצבעה חשאית עלולה לגרום מבוכה רבה לראש הממשלה שכן הסיכויים שהמהלך יאושר במסגרתה נמוכים.

בסביבתו של נתניהו החלו להיערך לקרב הבלימה. ראש הממשלה הזמין אליו לביתו היום פעילי ליכוד מרכזיים, ראשי ערים וראשי סניפים על מנת לשכנעם לתמוך במהלך. הקו שבכוונתו של נתניהו להציג בפניהם הוא שאם לא יעבור הסכם האיחוד בוועידה- יפסיד הליכוד את הבחירות. מנגד, סבורים אנשי השטח, השרים וחברי הכנסת שדווקא האיחוד הוא זה שיפגע במפלגה.

בנוסף, דחה נתניהו לשבוע הבא את כינוס הפגרה של הכנסת שהיה מיועד למחר. לנוכח הביקורת החריפה שנשמעת משרי הליכוד הבוקר גובר החשש בסביבתו של ראש הממשלה שבסופו של דבר לא תאשר ועידת המפלגה את הליכוד והוחלט שלא לכנס את הכנסת מחר - שהיתה אמורה לאשר שורה של הצעות חוק ממשלתיות שנתניהו לא הספיק להעביר במהלך הקדנציה- על מנת להבטיח שכל חברי הסיעה יוכלו להגיע לוועידה.

הבוקר התכנסו שרי הליכוד לישיבה ראשונה מאז ההכרזה הדרמטית על איחוד המפלגות. על אף שכל שרי הליכוד מתנגדים למהלך איחוד המפלגות, פרט למיקי איתן, אף אחד מהם לא העז לצאת בפומבי נגד ראש הממשלה. בעוד שאר השרים בחרו לשתוק, ניהל איתן דוח שיח עם נתניהו בישיבה. איתן ביקש לראות הסכם כתוב עם ליברמן ושאל את נתניהו האם ליברמן יכול להיות גם שר הביטחון בממשלה הבאה. נתניהו השיב כי ליברמן יכול לבחור כל אחד משלושת התיקים הבכירים בממשלה. "כן, הוא יכול לבחור גם את תיק הביטחון אבל אני הבנתי ממנו שהוא מעוניין להמשיך לכהן כשר החוץ", אמר נתניהו.