האדריכלים חוזרים לרחובות בכנס שנתי בירושלים

הכנס השנתי של אדריכלי הנוף יתקיים בירושלים בשבוע הבא ויתמקד בתכנון המרחב הציבורי האורבני

בשל התפתחות מושג הציבור כמושג עם צרכים שונים מהפרטים המרכיבים אותו, מתחזקת חשיבותו של המרחב שצריך לתכנן עבורו. עיצוב המרחב הציבורי תופס חלק גדל והולך בתחום התכנון העירוני, ובכך מחזיר ומעלה את משמעות תפקידם של אדריכלי נוף.

כנס העשור של איגוד אדריכלי הנוף יתמקד השנה בעיצוב המרחב העירוני וייערך בין 8 ו-9 בנובמבר בירושלים. הכנס יעסוק בהתרחשות העירונית, זאת להבדיל מהעיסוק הגואה ב"התחדשות עירונית" המעסיקה את אנשי הנדל"ן.

בכנס ידונו סוגיות שונות ובהן: חיזוק הקשר בין הקהילה למרחב העירוני, תחבורה עירונית חדשה והשפעתה על המרחב, עיצוב נוף עירוני וטיפול בטבע עירוני ושילובה של חקלאות עירונית בתכנון הנוף. כמו כן, יעסוק הכנס בשימור אזורים בתוך התחום האורבני (ירושלים היא מהמובילות בעולם בנושא), בצמחיה ובעלי חיים הנשמרים במרחב העירוני.

קיום הכנס בירושלים יאפשר להביא דוגמאות מפיתוח עירוני שנעשה בתחומה: הרכבת הקלה וחידוש פני מרכז העיר, חידוש עמק הארזים והטבעת המזרחית בחידושו של נחל קדרון, תוך כדי שיח עם האוכלוסיה הערבית והפלשתינית.


יו"ר איגוד אדריכלי הנוף, עליזה ברוידא הדגישה שהכנס יבטא את ההתייחסות חדשה למרחב הציבורי כמושג עצמאי: הרחוב, הכיכרות וטבע עירוני. שלומי זאבי, השותף במשרד אדריכלות הנוף "תכנון נוף" הזכיר את הייחוד של העיר ירושלים בשל הדיאלוג שיש בה בין השכבות ההיסטוריות והתרבויות השונות שרואות בה מרכז דתי ולאומי.

הכנס יתחיל ביום חמישי (8.11) שבו יתקיימו ההרצאות ובערב יערך סיור גלריות. למחרת, יום שישי (9.11) יתקיימו סיורים לאתרים שונים בירושלים, שבהם עסק הכנס.

סדר יום מעודכן http://land-arch.org.il/files/wordocs/Tochnia.pdf