אופיס דיפו: המו"מ עם פישביין הופסק; תסגור סניפים בשבת

החברה נמצאת במו"מ עם צד שלישי ומעריכה כי הסכם המכירה ייחתם בשבוע הבא ■ רמי שביט: "לחברה יש תזרים מזומנים שמניח את דעתנו עד סוף השנה"

קרש הצלה לרשת אופיס דיפו? שבוע אחרי התפטרותו של מנכ"ל הרשת, צחי פישביין, קבוצת המשביר לצרכן דיווחה היום (ג') לבורסה כי היא מנהלת משא-ומתן מתקדם עם צד שלישי למכירת אופיס דיפו, וכי היא מעריכה שההסכם ייחתם במהלך השבוע הבא. במקביל דיווחה הקבוצה כי המשא-ומתן למכירת הרשת לפישביין יחד עם קבוצת משקיעים הופסק על-ידה.

כפי שדיווחה החברה, המשא-ומתן מתנהל על בסיס מזכר העקרונות שנחתם בשעתו מול פישביין, ולפיו הרשת המונה 55 סניפים תועבר ללא תמורה.

עוד מסרה המשביר כי במסגרת המשא-ומתן החדש למכירת הרשת, הוחלט לסגור את כל סניפי הרשת בימי שבת.

המשביר לצרכן רכשה את אופיס דיפו בדצמבר 2010 מידי החברה העולמית תמורת 47 מיליון דולר. הרשת הייתה אמורה להיות מנוע צמיחה ואחת מזרועות הפעילות של קבוצת המשביר, שבאופק העסקי שלה מעוניינת להיבנות כקבוצת אחזקות עם נגיעה במגוון פעילויות. קבוצת המשביר גם התחייבה להוביל את מכירות אופיס דיפו למיליארד שקל בשנה בתוך 3 שנים, לעומת מכירות של כ-620 מיליון שקל שהיו לרשת באותה העת.

ואולם, תוכניות המשביר לגבי הרשת לא התממשו, ועד מהרה היא גררה אותה להפסדים ואף לסכסוך עם החברה העולמית שבעקבותיו הגישו הצדדים תביעות הדדיות.

שביט: "לא אזרים כסף נוסף"

לפני שבוע התפטר, כאמור, המנכ"ל צחי פישביין, ובמכתב ההתפטרות רמז לבעיות תזרימיות ברשת. את ההתפטרות הוא נימק בתביעות הדדיות עם אופיס דיפו העולמית ואי-הזרמת הון ו/או מתן קו אשראי לפעילות תקינה של החברה.

בשיחה עם "גלובס" בשבוע שעבר דחה יו"ר קבוצת המשביר, רמי שביט, את טענותיו של פישביין וטען כי "מדובר בתרגיל. הוא (פישביין - א.ח) רוצה לשפר את התנאים שלו. הוא מנכ"ל שיושב בפוזיציה של קונה - וזו בעיה". כן טען שביט כי "פישביין צריך לפרוע את השטר שהתחייב לקנות את החברה".

בהתייחס לדבריו של פישביין בנוגע לאשראי, אמר שביט: "הזרמנו 20 מיליון שקל לפני 4 חודשים. אם הוא (פישביין - א.ח) קונה את החברה, איזה אשראי הוא רוצה? עם כל הכבוד, הוא כבר חצי שנה במשא-ומתן לקנות את החברה. הזרמתי 20 מיליון שקל ולא אזרים כסף נוסף. לחברה יש תזרים מזומנים שמניח את דעתנו עד סוף השנה".

בינתיים, הקשיים הכספיים של אופיס דיפו ממשיכים להעיב על התוצאות של החברה-האם. במחצית הראשונה של השנה הצטברו הפסדיה של הרשת ל-19 מיליון שקל, כאשר חלק הארי של ההפסד נרשם ברבעון השני.

ביצועיה השליליים של אופיס דיפו גררו את קבוצת המשביר להציג הפסד של כ-18 מיליון שקל במחצית השנה ושל כ-17 מיליון שקל ברבעון השני. יצוין כי בנטרול הפסדי אופיס דיפו, הציגה המשביר במחצית הראשונה רווח נקי של 11 מיליון שקל.

אופיס דיפו
 אופיס דיפו