תקציב הפרסום של בנק יהב יוצא למכרז

‏תקציב בנק יהב יוצא למכרז עקב החלטתו של משרד הפרסום דרורי-שלומי, המטפל בתקציב מזה מספר שנים, להתמודד על תקציב הפרסום של בנק אגוד

‎‎תקציב הפרסום של בנק יהב יוצא למכרז - כך נודע ל"גלובס". עם המועמדים להתמודד על התקציב נמנים משרדי הפרסום ענבר-מרחב-ניסן, ‏LEAD‏ מקבוצת אדלר-חומסקי ופוגל-אוגילבי.

‏תקציב בנק יהב יוצא למכרז עקב החלטתו של משרד הפרסום דרורי-שלומי, המטפל בתקציב מזה מספר שנים, להתמודד על תקציב הפרסום של בנק אגוד.

‏כפי שנחשף ב"גלובס", לפני מספר חודשים הוחלט בבנק אגוד להפסיק את ההתקשרות עם משרד הפרסום גלר-נסיס, מאחר שבבנק לא היו שבעי-רצון מהעבודה שהמשרד ביצע. באופן זמני הופקד התקציב בידי משרד הפרסום לעומק התודעה, שטיפל עד אז בתקציב האינטראקטיב של החברה, אך כבר מהשלב הראשון היה ברור כי התקציב ייצא למכרז.

‏כשיצא המכרז לדרך נעשתה פנייה למספר משרדים, בהם ‏LEAD‏ מקבוצת אדלר-חומסקי וברוקנר-נטע-יער, לקחת חלק במכרז, אך הם העדיפו שלא לעשות זאת.

‏יש להניח כי המודעות שיש בענף לקשר האישי-מקצועי הארוך בין יורם דרורי, מבעלי דרורי-שלומי, לבין מנכ"ל בנק אגוד, חיים פרייליכמן, עוד מתקופת פעילותו כמנכ"ל אדנים ובנק-טפחות, תרמה לקבלת ההחלטה. ואכן, בסופו של דבר מי שמתמודד כעת על התקציב הם דרורי-שלומי - שהעדיף לסכן את התקציב הבטוח שיש לו של בנק יהב, לעומק התודעה ו-‏JWT‏ ישראל. ‏

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי מתחילת 2012 פרסם בנק יהב בהיקף של כ-1.2 מיליון דולר במחירי מחירון. ב-2011 עמד היקף הפרסום על כ-4.5 מיליון דולר, וב-2010 הוא עמד על כ-2.1 מיליון דולר.

‏אמנם לא מדובר בתקציבים גדולים, אך בנק יהב הוכיח בעבר כי הוא מוכן לייצר קמפיינים מושקעים היוצרים רעש תקשורתי. האחרון שבהם היה קמפיין הפרסום בכיכובה של טלי סיני-ריקליס, כוכבת "מעושרות", שכיכבה בקמפיין סאטירי שבו היא מודיעה לשחקן המדמה את בעלה המיליונר, משולם ריקליס, כי היא עוזבת אותו לטובת עובד מדינה, על מנת לקבל את התנאים הטובים המוצעים בבנק שלו - בנק יהב.

קמפיין מפורסם נוסף של הבנק היה "המחזמר של העובדים", שבו כיכבו עובדי הבנק עצמם כשהם שרים ורוקדים. ‏‎‎‏