למרות הסקרים המחמיאים: שר התקשורת משה כחלון החליט להישאר בליכוד ולא יקים מפלגה חדשה

למרות הסקרים שהוצגו בפניו לפיהם מפלגה בראשותו תשיג 20 מנדטים בבחירות לכנסת החליט שר התקשורת להישאר בליכוד ■ כחלון הודיע למקורביו על החלטתו ■ שר התקשורת גם הודיע על תמיכתו בליכוד ובבנימין נתניהו

למרות הסקרים המחמיאים שהעניקו לו כ-20 מנדטים, החליט שר התקשורת, משה כחלון, שלא להתמודד בבחירות הקרובות בראשות מפלגה משל עצמו. בסוף השבוע האחרון העבירו ראשי רשויות של הליכוד ופעילים מרכזיים מסרים לכחלון כי מדובר בפגיעה בליכוד והם ייעצו לו שלא לקדם את מהלך הקמת המפלגה.

במהלך השבת התייעץ כחלון עם מקורביו על מנת לבחון את המשמעויות השונות של המהלך כשבפניו מונחים סקרים המנבאים לו בין 13 ל-15 מנדטים. אמש התרשמו בסביבתו של השר כי פניו מועדות להכרזה על מפלגה אולם במהלך השבת קיבל כחלון החלטה הפוכה. בשיחות עם מקורביו הסביר כחלון כי ההחלטה נבעה מרצונו שלא לפגוע בליכוד.

ככל הנראה גם הביקורת הקשה שנמתחה עליו בסוף השבוע תרמה להחלטה שלו לסגת מהרעיון. אפשר לשער שבמפלגת העבודה, בש"ס, בליכוד ובמפלגתו של יאיר לפיד נושמים עכשיו לרווחה. על פי הסקרים שנעשו בימים האחרונים מפלגה בראשותו של כחלון נגסה כמעט בכל המפלגות האפשריות.

מאז התפרסמו אמש הידיעות על כוונתו של כחלון להקים מפלגה חדשה, קיבל השר לא מעט פניות של חברי כנסת ושרים מכהנים, רבים מהם מהליכוד שבו הרשימה לכנסת צפופה ממילא, בבקשה לחבור אליו להקמת הגוף הפוליטי החדש. כחלון עצמו ניהל מגעים עם כמה שרים מהליכוד, וכן עם דמויות בעלות רקע חברתי כמו הפרופ' מנואל טרכטנברג. במקביל בודקים בסביבתו את הפרוצדורות המשפטיות והטכניות של הקמת תשתית למפלגה חדשה.

משה כחלון פרסם הערב הודעה רשמית בזו הלשון: "ביום ה-14.10.12 הודעתי על פסק זמן מהחיים הפוליטיים ולא אתמודד לכנסת ה-19 ואני דבק בהחלטתי זו. לא במקרה לא שמעתם אותי בשבוע האחרון מדבר על מפלגה חדשה. הסיבה היא שלא הייתה מפלגה חדשה. היו פניות, היו סקרים שבניגוד לפרסומים לא אני הזמנתי, היו לחצים - ואני כדרכי הקשבתי לכולם. כך נהגתי תמיד מעולם לא גבה ליבי. הקשבתי לכולם אבל את דעתי לא שיניתי. הליכוד הוא הבית. הבית המדיני והבית החברתי. בבחירות בקרובות אפעל לניצחון הליכוד בראשות נתניהו ואקח חלק פעיל בצוות מאה ימים במטרה לגבש רפורמות שיקלו על יוקר המחיה ולשינוי שיטת הממשל. בכוונתי להמשיך ולפעול גם מחוץ לממשלה ולכנסת לקידום סדר היום החברתי. ברצוני לנצל את ההזדמנות ולקרוא לאזרחי ישראל לתמוך בליכוד בראשות בנימין נתניהו בבחירות הקרובות".

ח״כ דני דנון בירך על החלטת השר כחלון להישאר בליכוד: ״השר משה כחלון הוא ליכודניק אמיתי. הפעילות שלו למען ארץ ישראל ויהודה ושומרון היא חלק מה-DNA הליכודי, הפעילות החברתית שלו למען השכבות החלשות היא חלק מה-DNA הליכודי, ואני מברך על הישארותו בנבחרת המנצחת של הליכוד. כמי שגדל בליכוד, מאמין בארץ ישראל, ומאמין בעם ישראל אני יודע להגיד בצורה ברורה - הבית של משה כחלון היה ונשאר הליכוד״.

יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ' אמרה בתגובה כי "כעת, כפי שמתברר שוב ושוב, נשאר רק כח אחד חברתי, אמין חזק ואמיתי שאכפת לו מהציבור והוא מפלגת העבודה. ספין בא וספין הולך אבל הציבור אינו טיפש ויודע מי מתכוון באמת לכונן כאן סוף סוף ממשלה שתדאג לאזרחיה, עניים ומעמד ביניים, ולא תשרת רק את האלפיון העליון".

יחימוביץ' אומרת כי כבר עכשיו עברו לעבודה 8% ממצביעי הליכוד ו-5% ממצביעי ישראל ביתנו והיא קוראת לכל מי שהחברה הישראלית יקרה לליבו והוא נואש מאטימותם של נתניהו וליברמן לחבור לעבודה ולהיות חלק משינוי חברתי אמיתי.