נאשוויל, ארה"ב: 82 א' ד' בממוצע לדירה במתחם יוקרתי

הרבור גרופ רכשה 1,600 דירות בנאשוויל ב-131 מיליון דולר ■ התפוסה בנכסים עומדת על 96% ■ דמי השכירות: 700-900 דולר לחודש, כולל הוצאות אחזקה ■ הקומפלקס נרכש מידי כונס הנכסים של ליהמן ברדרס

חברת הרבור גרופ מדווחת כי רכשה 1,600 דירות מגורים המיועדות להשכרה בפרברי נאשוויל, טנסי, בעבור 131 מיליון דולר. הדירות מחולקת לארבעה מתחמים והוא נרכש במלואו מכונס הנכסים של ליהמן ברדרס. אלקטרה נדל"ן מחזיקה בכ-20% מהרבור גרופ.

גם ליהמן ברדרס עצמו אגב רכש את הנכס המדובר במסגרת כינוס נכסים בשנת 2010 מחברה שרכשה אותו בשנת 2007 ונקלעה לקשיים. בחברת הרבור גרופ מספרים כי בכוונתם להשקיע כ-4 מיליון דולר בשדרוג ומיצוב הנכסים.

עוד נמסר מהחברה כי התפוסה הנוכחית בנכסים עומדת על כ-96%, וסכום העסקה משקף מחיר של כ-82 אלף דולר ליחידת דיור. מחיר השכירות הממוצע במתחמים השונים נע בין 700-900 דולר לחודש, סכום הכולל גם את הוצאות האחזקה. במתחמים האמורים בריכות שחיה, מגרשי טניס, חדרי כושר, מגרשי ספורט, אגמים וחניות צמודות.

ג'יי צביבל, מנכ"ל הרבור גרופ ישראל, אמר כי "מדובר בהזדמנות מצוינת לרכישת פורטפוליו מגוון במחיר אטרקטיבי בנאשוויל, אזור בו אנו פועלים שנים רבות. מדובר בנכסים איכותיים בעלי שיעורי תפוסה גבוהים מאד ותזרים יציב. כמו כן, העובדה שהמוכר היה הכונס של ליהמן ברדרס שקיבל בעצמו את הנכס בכינוס ללא ספק עזרה בשלב התמחור. כך, למעשה, רכשנו נכס שמאפשר מיקסום של הפוטנציאל העסקי הטמון בו".

צביבל הוסיף, כי "מתחילת 2011 רכשה הרבור גרופ יותר מעשרת אלפים דירות, בסכום כולל של כ-950 מיליון דולר, בפורט לודרדייל, ווסט פאלם ביץ', אורלנדו, טמפה, בולטימור, וירג'יניה ונאשוויל, טנסי. במהלך תקופה זו מימשנו את האסטרטגיה שלנו לרכישה, ניהול, השבחה ומימוש מתחמי דירות מגורים להשכרה שהם בעלי שיעורי תפוסה גבוהים, בשווקים חזקים".