אחרי למעלה מעשור: חברת התעופה SAS מרחיבה פעילות בישראל

‎החברה הסקנדינבית הוסיפה טיסה שבועית בקו ת"א-קופנהגן ■ חברת הלואו קוסט איזי ג'ט פתחה קו ישיר למנצ'סטר במחיר התחלתי של 40 אירו לכיוון

סקנדינביאן איירליינס, SAS, חברת התעופה הלאומית של דנמרק, שבדיה ונורבגיה, החברה בברית "סטאר אייליינס", הפסיקה את טיסותיה לישראל בתחילת שנות האלפיים בעקבות האינתיפאדה השנייה. החברה לא חידשה את טיסותיה גם בתום אירועי האינתיפאדה, לטענתה מסיבות כלכליות ובשל בעיה טכנית בצי המטוסים הפנויים המתאימים ליעדים כמו ישראל.

ביוני השנה החברה חידשה את טיסותיה לישראל וממנה, תחילה בטיסה שבועית אחת בקו קופנהגן-תל-אביב, כעבור זמן מה שתי טיסות שבועיות, ובימים האחרונים הוסיפה טיסה שבועית שלישית.

יקי כהן, מנהל SAS בישראל, אמר ל"גלובס" כי לאור הפוטנציאל שהחברה רואה בשוק הישראלי, החליטה להגדיל את היצע המושבים שלה. כלומר, לעבור ממטוס איירבס 319 A המונה 141 מושבים, לאיירבס 321 A המונה 198 מושבים.

כמו כן, הוחלט לשנות את ימי הטיסה מימי שני וחמישי לימי ראשון, שלישי וחמישי, כדי להתאים את ימי הטיסות בעיקר ללוח הזמנים של הקהל העסקי. גם שעת הטיסה הוקדמה ב-4 שעות, כדי לאפשר לטסים לקופנהגן ליהנות מטיסות המשך לעשרות יעדים.

יעד רביעי לאיזי-ג'ט

בתוך כך, חברת הלואו קוסט איזי ג'ט חנכה בסוף השבוע האחרון קו ישיר בין תל-אביב ומנצ'סטר. החברה תפעיל שתי טיסות ישירות בקו זה בימי שני וחמישי במחיר התחלתי של כ-40 אירו לאדם מתל-אביב למנצ'סטר וכ-105 אירו בחזור. ככלל, איזי ג'ט מפעילה מתל-אביב 9 טיסות שבועיות ללונדון, שתי טיסות למנצ'סטר, 4 טיסות לז'נבה ו-4 טיסות לבאזל.

לדברי המנהל המסחרי של איזי ג'ט בריטניה, יו איטקן, שביקר בשבוע שעבר בארץ, איזי ג'ט רואה את עצמה שותפה לטווח ארוך ומחויבת לשוק הישראלי והביעה את רצונה להרחיב את השירות לישראל מיעדים נוספים באירופה. "אנו בטוחים שצעד זה יביא לעלייה במספר התיירים לישראל ויאפשר מבחר גדול יותר ללקוחות החברה הישראלים", אמר איטקן.