עיריית בת ים תקדם פרויקטים של תמ"א 38 בעיר

עיריית בת ים באמצעות החברה הכלכלית 'חברת חוף בת ים' מקדמת חיזוק מבנים ישנים על פי תמ"א 38 ■ העירייה: "עד כה פנו אלינו כבר למעלה ממאה ועדי בתים"

עיריית בת ים באמצעות החברה הכלכלית 'חברת חוף בת ים' מקדמת בימים אלו תוכנית לניהול פרויקטים לחיזוק ומיגון מבנים ישנים מפני רעידות אדמה.

על פי נתוני העירייה, לא פחות מ-70% מכלל המבנים בעיר זכאים לחיזוק על פי תמ"א 38 אולם עד היום לא התקדם יישום התוכנית בהיקפים גדולים כאשר עד כה בוצעו בעיר בת ים 6 פרויקטים לתמ"א 38 בלבד.

כחלק מתוכנית העירייה לקדם את התחום פורסם מכרז לחברות קבלניות שישתפו פעולה עם החברה הכלכלית ויוכלו להתחרות על ביצוע החיזוק. העירייה קיימה לפני כשבועיים סיור קבלנים בעיר וכעת נמצא המכרז בשלב קבלת ההצעות. על פי המתווה על פיו תפעל החברה הכלכלית, בעלי בתים הזכאים לחיזוק על פי תמ"א 38 יפנו אל העירייה וזו תספק להם מספר אפשרויות לבחירת קבלן על פי הצעות שיוגשו לכל בניין.

"העירייה הוציאה קול קורא לבניינים הדורשים חיזוק ועומדים בתנאי הסף של התמ"א מבחינת מחלקת ההנדסה בעירייה" מסבירים בעיריית בת ים, "כעת החברה הכלכלית מתחילה לרכז את הבקשות ונפגשת עם וועדי הבתים. עד כה פנו אלינו כבר למעלה ממאה ועדי בתים".

במסגרת פעילותה של החברה הכלכלית יינתן ליווי מקצועי לדיירים לאורך כל השלבים, עד למועד סיום עבודות הבנייה וחיזוק הבניין. בנוסף, עתידה החברה הכלכלית לספק ליווי צמוד של יועצים מקצועיים ביניהם מהנדסים, אדריכלים כלכלנים,שמאים ועורכי דין ולדאוג לכך שהדיירים יקבלו את כל הערבויות הנדרשות מהקבלן וכן פיקוח משפטי צמוד.

לדברי מנכ"ל עיריית בת ים, ארז פודמסקי-שקד: "עירית בת ים רואה חשיבות עליונה בחיזוק מבנים ישנים מפני רעידות אדמה. אנו נלווה את הדיירים החל מהבקשה הראשונית, דרך ההליך המשפטי ושלב הביצוע ועד לקבלת הבניין המחוזק. יש להדגיש את חשיבות הפרויקט ויישום תמ"א 38 כאפיק נוסף של התחדשות עירונית, שבהתאם לתוכנית האסטרטגית של העירייה עתיד לאפשר את התחדשותם של המרקמים הפנימיים של שכונות העיר".