סטיב באלמר לנתניהו ושטייניץ: מיקרוסופט גאה לפעול בישראל

מנכ"ל מיקרוסופט צפוי לנאום היום בישראל, ולדבר על חלונות 8 ו-ווינדווס פון 8 ■ באלמר נפגש עם נתניהו ושטייניץ - סוכם על שיתוף פעולה אסטרטגי לקידום טכנולוגיית התקשוב

סטיב באלמר, מנכ"ל מיקרוסופט, נחת אתמול (ב') בערב בישראל, במסגרת סיבוב הרצאות שהוא עורך במדינות שונות בעולם. באלמר הגיע לארץ לכנס דיסקברי, שנערך בשעות אלו בגני התערוכה בתל אביב.

באלמר נפגש הבוקר עם שר האוצר יובל שטייניץ, והשניים סיכמו על שיתוף פעולה אסטרטגי לקידום טכנולוגיית התקשוב, מתוך הכרה בטכנולוגיה כמנוף להאצת הצמיחה הכלכלית במשק, ולאור יתרונה היחסי של תעשיית טכנולוגית התקשוב במדינת ישראל.

בלאמר פגש גם את רה"מ בנימין נתניהו והשניים שוחחו על המחויבות של מיקרוסופט לישראל, השקעותיה הגדולות בשוק המקומי והשפעותיה, הנעת צמיחה כלכלית באמצעות פעילות ברמה לאומית ותוכניות שממוקדות בכלכלה חדשנית, יכולת למצוא תעסוקה, חינוך ועוד.

לדברי נתניהו, "השילוב בין מדינת ישראל למיקרוסופט הוא טבעי, שכן תעשיית ההיי-טק הישראלית היא מהמובילות בעולם. מיקרוסופט השכילה לראות את הפוטנציאל שלה כבר לפני שנים רבות, וליהנות מפירות כוח האדם האיכותי בישראל. אני מאמין ששיתוף הפעולה של מדינת ישראל ומיקרוסופט יימשך עוד שנים רבות".

באלמר אמר: "זהו ביקורי הרביעי בישראל ואני תמיד נרגש ושואב השראה מכושר ההמצאה הבולט של הציבור והיזמים בארץ - שהוא סיבה מרכזית לכך שישראל היא שוק כה חשוב למיקרוסופט".

שת"פ אסטרטגי

שיתוף הפעולה בין ישראל ומיקרוסופט יעוגן במזכר הבנות מחודש, שייחתם בתוך מספר ימים בין הממונה על התקשוב הממשלתי כרמלה אבנר, לבין מנכ"ל מיקרוסופט ישראל דני ימין. מזכר ההבנות יגדיר את מסגרת שיתוף הפעולה האסטרטגי ויכלול מנגנונים לחילופי מידע וידע בתחומים שונים, וכן פיתוח תשתיות משותפות לעידוד השקעות בתחום התקשוב הלאומי.

במסגרת מזכר ההבנות יוסדרו, בין היתר, פיתוח חדשנות טכנולוגית, קידום מדיניות ממשל פתוח, שימוש בכלים טכנולוגיים להפחתת הנטל הביורוקרטי, טיפול במאגרי מידע גדולים, הגנת המידע והגנת הפרטיות, התפתחות שירותי ממשל זמין, שיתופי מידע בין הצדדים פרויקטים למען הקהילה בישראל, עידוד טכנולוגיה ישראלית וחברות הזנק.

לדברי שר האוצר שטייניץ, "יש לעודד חברות גלובליות להשקיע בטכנולוגיות ישראליות ובהקמת מרכזי פיתוח במדינת ישראל. השקעות אלו מניבות רווח הדדי - ממשלת ישראל נהנית מהידע ומקירוב שווקי מטרה בעולם, והחברות הגלובליות נהנות מההון האנושי ומהיתרון היחסי של תעשיית טכנולוגיות העילית במדינת ישראל".

באלמר אמר עוד, כי "חדשנות ופיתוח טכנולוגיים הם הכוח המניע מאחורי הכלכלה הדינמית של ישראל. מיקרוסופט גאה לפעול בסביבה זו שמטפחת חדשנות ויצרה מספר כה גדול של חברות טכנולוגיות מצליחות. אנו ממשיכים להיות מחויבים להשקעותינו בישראל ולתפקידנו לסייע לאנשים ולעסקים לממש את מלוא הפוטנציאל שלהם".

במסגרת הנאום היום, באלמר אמור לדבר על מערכת ההפעלה חלונות 8, שהושקה בסוף החודש שעבר בעולם ובישראל. מלבד זה, באלמר צפוי לדבר על כניסתה של מיקרוסופט לעולם הסמארטפונים בישראל עם מערכת ההפעלה שלה ווינדוס פון 8.