עוד קצת אור: הכנסת אישרה סופית את הארכת שעון הקיץ

תקופת שעון הקיץ תמשך 193 יום בשנה, והיא תארך כעת מה-30 במארס ועד 1 באוקטובר

ברוב של 19 חברי כנסת, 7 מתנגדים ונמנע אחד, אישרה היום (ב') מליאת הכנסת את הארכת שעון הקיץ. על פי החוק החדש, תקופת שעון הקיץ תמשך 193 יום בשנה, והיא תארך כעת מה-30 במרץ ועד ה-1 באוקטובר. מדובר בהצעת חוק ממשלתית שמוזגה עם הצעת החוק הפרטית של ח"כ רונית תירוש ודליה איציק (קדימה). החוק החדש מהווה שיפור לעומת שעון הקיץ שפעל עד כה, אולם באופוזיציה מתחו ביקורת חריפה על המהלך שכן הוא יאריך את שעון הקיץ רק במעט.

ח"כ ניצן הורוביץ (מרצ), שהגיש הצעת חוק להארכת השעון עד ל-1 בנובמבר אמר כי "אמנם החוק החדש משפר את המצב הנוכחי, אבל הוא גורם לכך שכולנו נפסיד כל שנה, חודש שלם של אור אחר הצהריים. רק הארכה קבועה של שעון הקיץ עד 1 בנובמבר, תפתור את העניין: תצמצם את תאונות הדרכים, תחסוך בחשמל, ובעיקר תאפשר לכולנו שעה נוספת של אור".

גם ח"כ תירוש שהגישה הצעה לשנות את מועד סיום התקופה ל-10 באוקטובר התאכזבה אולם תמכה היום בהצעה. "תמכתי בהצעה כיון שהיא טובה מהמצב הקיים, אולם הנוסחה לא מספקת. בעתיד -אני מקווה לשנות את החוק כך שתקופת שעון הקיץ תתארך עוד. כולנו מעדיפים יום שישי ארוך יותר, כדי להספיק את סידורי הבית לפני כניסת השבת".

גם ח"כ דליה איציק אמרה כי מדובר בהצלחה חלקית בלבד שהושגה בכנסת כתוצאה מפשרה. "מה שקיבלנו היום הוא מעט מדי. כמו בארבע השנים האחרונות, גם הפעם אנחנו קיבלנו ממשלה שלא מקדמת כלום. כמי שיזמה והגישה הצעת חוק פרטית להארכת שעון הקיץ, אני מאמינה שהיעד הסופי עדיין לא הושג. יש להמשיך ולפעול להארכה נוספת של שעון הקיץ. זהו אינטרס כלל-ישראלי לכל הדתות ולכל המגזרים, ומה שלא הושלם בכנסת הזאת - יושלם בכנסת הבאה".

הרב גלעד קריב, מנכ"ל התנועה הרפורמית ומתמודד ברשימת העבודה לכנסת ישראל בתגובה להסדרת שעון הקיץ אמר בתגובה כי "הארכת שעון הקיץ היא הוכחה ליכולת לחולל שינוי בסטטוס קוו בענייני דת ומדינה באמצעות לחץ ציבורי. לחץ זה צריך להיות מופעל גם ביחס לסוגיות מרכזיות נוספות כדוגמת חופש הבחירה בנישואין ובגירושין, לימודי הליב"ה וחלוקה הוגנת בנטל השירות. מחקרי דעת קהל חוזרים ונשנים מוכיחים שהרוב המכריע של הציבור הישראלי מעוניין בשינוי ההסדרים הקיימים בנושאים אלו. אין ספק כי לחץ ציבורי במיוחד לקראת הבחירות ואחריהן יביא לשינוי משמעותי".