כחלון תוקף את ההסדר להצלת ערוץ 10: "צריך לעבור לרישיונות"

שר התקשורת בכנס אילת לעיתונות: "שוק הטלוויזיה מדמם. חברות מגיעות ל-40% רייטינג ולא מצליחות להתפרנס. הכשל הוא בשיטת הזיכיונות"

שר התקשורת משה כחלון תקף הערב (ג') בכנס אילת לעיתונות את הפתרון המוצע על-ידי מנכ"ל משרד ראש הממשלה להצלת ערוץ 10. "זיכיון זה עסק שאין לו שום עתיד או בסיס", אמר כחלון, בהתייחסו לכך שהצעת הפשרה להצלת הערוץ היא להאריך זיכיונו ב-3 שנים.

"כשיש לך חברה שהיא שלך", אמר כחלון, "אתה יכול ללכת לבנק ולהציג תוכנית עסקית. אבל אם יש לך זיכיון, יש לך מכרז, ואחריו תוכל לעבור כקצף על פני המים. זה צריך להיפסק. פעם זה היה משאב מוגבל, היום כבר זה לא המצב. היום אין ברירה, יצטרכו פעם אחת לאפשר מיזוג".

לדבריו, "השוק מדמם. יש לנו טלוויזיה מצוינת, חברות מגיעות ל-40% רייטינג ולא מצליחות להתפרנס. הכשל הוא בשיטת הזיכיונות, כי אתה חייב לאחוז בנכס".

לדברי כחלון, "קראתי שהפתרון של ערוץ 10 זה להאריך את הזיכיון ל-3 שנים. אני בעד להציל את ערוץ 10. חברות התקשורת חייבות לעבור למשטר רישיונות, כי אחרת אין להן עתיד. הן ימשיכו לדמם עוד 3 שנים. בקצב הזה הן לא יגיעו עד לסוף השנה הבאה".

על ועדת לוקר אמר כחלון כי "אחרי 3 חודשים בהם ישבה הוועדה, הם הגיעו לאותה תוצאה של לפני 3 שנים. הם הגיעו לתוצאה לא טובה. חשבתי שזו הזדמנות להסדיר את השוק כולו - לאפשר מיזוג של שתי חברות שיש להן מוצרים איכותיים, והיינו יוצאים לדרך.

"לצערי יש רגולטורים שרואים בחברות התקשורת פרמיות נוספות, ואני אומר במלוא האחריות: לא כך הדבר. ברפורמת ששינסקי התקשורת נתנה גיבוי מלא למהלך, נתנה לי גיבוי מלא לסלולר. אני אומר זאת כדי להבהיר שאין שום פרמיה בחברות תקשורת, לבעלים. חברות תקשורת הן עסק".

בנוסף אמר השר: "אני מקווה שגם ב'מעריב' ימצאו פתרון, ובן-צבי יוכל להחזיק כמה שיותר עובדים; אחרת הוא יאלץ למכור את 'מעריב' בכמה שיותר חלקים, כמו מכונית".

עוד אמר כחלון כי אחרי פרישתו הוא יעסוק בשינוי שיטת הממשל.

יו"ר ערוץ 10, אבי בלשניקוב, מסר: "אנו בוחנים את מתווה לוקר מתוך ראיית עצמאותו והמשך קיומו של הערוץ. אנחנו מנהלים גם בשעה זו משא-ומתן ארוך ומתיש עם הגורמים השונים, על מנת להביא את התוצאה הטובה ביותר שתאפשר לנו עצמאות ומצוינות".

עוד ציין בלשניקוב כי הוא חש שישנה התקדמות במשא-ומתן, אך עדיין קיימים פערים בין הצדדים.