גולן טלקום תספק שיחות לחו"ל גם למי שאינו מנוי שלה

בעקבות תלונות שהגיעו למשרד התקשורת הוחלט לחייב את גולן טלקום לספק שירות שיחות לחו"ל לכל דורש - מבלי שיחויב להירשם כמנוי שלה באתר האינטרנט

משרד התקשורת קובע כי גולן טלקום מפירה את הוראות הרישיון שלה בכל הקשור לחיוג לחו"ל על-ידי מנויים מזדמנים.

במכתב שנשלח לחברה בסוף השבוע קובע סמנכ"ל הפיקוח במשרד, מימון שמילה, כי הפרקטיקה שבה נוהגת החברה עם מנויים שרוצים להתקשר לחו"ל באמצעותה (קידומת 016) אינה חוקית, ודרש ממנה לתקן את התנהגותה באופן מיידי.

מבדיקה שערך המשרד עולה כי גולן טלקום מחייבת לקוחות שרוצים לחייג לחו"ל דרך הקידומת 016, להירשם באתר ולספק אמצעי תשלום מראש, דבר שהופך את המנוי למשויך לחברה, וזאת למרות שהוא אינו רוצה להשתייך אליה ורוצה להישאר לקוח מזדמן.

המשרד לא קיבל את טענות החברה, שקיבלה רישיון לשיחות בינלאומיות בחודש אוגוסט השנה והייתה אמורה לפעול כפי שפועלות כל החברות הבינלאומיות, כלומר לאפשר שיחות ממנויים משוייכים וממנויים קבועים כאחד.

בגלל המודל שבו פועלת גולן טלקום, של הצטרפות ורישום דרך אתר אינטרנט בלבד - המשמעות של אספקת שירות ללקוח מזדמן היא מורכבת יותר, ולכן החברה ניסתה להתחמק מחובה זו.

אלא שבעקבות תלונות שהגיעו לאגף הפיקוח במשרד התקשורת נערכה בדיקה, וכאמור כעת מבקש המשרד מהחברה לתקן את דרכיה ולפעול כפי שמתחייב מהרישיון הבינלאומי שלה.

המשרד קבע כי גם לקוחות פרי-פייד הינם לקוחות מזדמנים, והורה לגולן טלקום לספק להם שירות לחיוג מזדמן לחו"ל.