עובדי החדשות המקומיות זומנו לשימוע לפני פיטורים

עד כה רוב הזימונים הוגשו לעובדי המהדורות השונות, אף שהעובדים סירבו לקבל אותם וזרקו אותם לפח ■ "באוצר מסרבים להעביר תקצוב להמשך הפעילות"

חברת קודה הפקות, המפיקה את החדשות המקומיות, הוציאה ביממה האחרונה זימונים לשימועים לפני פיטורים ל-180 עובדי החדשות המקומיות ברחבי הארץ.

עד כה רוב המכתבים הוגשו לעובדי המהדורות השונות, אף שהעובדים סירבו לקבל אותם וזרקו אותם לפח. בבאר-שבע, בירושלים ובקריית שמונה עדיין לא קיבלו באופן רשמי את המכתבים, אך ככל הנראה אלה יוגשו עוד היום (ה').

במשרד האוצר מחכים לכנסת

עד כה לא נמצא פתרון להמשך תקצוב החדשות המקומיות, ולטענת הצדדים, במשרד האוצר ממאנים להעביר תקצוב להמשך הפעילות. כך, ב-1 בינואר צפויות המהדורות לרדת מהאוויר, והשימועים צפויים להיערך בשבוע הבא מתוך כוונה להוציא מכתבי פיטורים ב-1 בדצמבר - חודש ימים לפני המועד האחרון להפעלת החדשות המקומיות וכפי שמחויב בחוק.

רם לנדס, הבעלים של קודה הפקות, אמר ל"גלובס": "אני בטוח שממשלת ישראל בסופו של דבר תממש את המדיניות, כפי שבאה לידי ביטוי בהצבעת רוב שרי הממשלה, ותמצא דרך להאריך את ההסכם הזה. יש פה חשיבות ציבורית גדולה".

אתמול (ד') הפגינו עובדי החדשות המקומיות מול משרדי האוצר בירושלים. "אנחנו דורשים מהאוצר להעביר את התקצוב לחדשות המקומיות לשנת 2013. לא ניתן שנאבד פרנסתנו בגלל גחמות של האוצר", אמר אתמול חיים הר-זהב, יו"ר ועד החדשות המקומיות.

"לוודא שהמימון יגיע לפריפריה"

ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "על-פי החוק הקיים, החדשות המקומיות פועלות עד סוף שנת 2012 בלבד. על כן, על הכנסת לדון בחוק שהגיש שר התקשורת לצורך הארכת פעילות החדשות המקומיות.

"החדשות המקומיות פעלו במשך שנים באמצעות מימון שהגיע מתמלוגים. לאחר שהכנסת ביטלה השנה את החובה לשלמם, יש צורך להצביע על מקור מימון חלופי.

"אם הכנסת תחליט כי על המדינה להמשיך ולממן את שכרם של העיתונאים והתחקירנים בחדשות המקומיות, יש לוודא כי המימון יגיע לפריפריה ולא לשכר בכירים בתל-אביב ובאופן שוויוני ושקוף".