נתוני התיירות מוכיחים: אין כמו כדורגל אנגלי

900 אלף תיירים הגיעו בשנה האחרונה לצפות במשחקי כדורגל בבריטניה; אחד מכל חמישה תיירי כדורגל מגיע למשחק באולד טראפורד

הכדורגל ממשיך להיות אחד ממוקדי המשיכה החזקים ביותר עבור התיירות בבריטניה. למרות מחירי הכרטיסים הגבוהים יחסית, ביקרו בממלכה בשנה האחרונה 900 אלף אוהדי כדורגל. כך עולה מסקר של משרד התיירות הבריטי (VisitBritain).

בסך הכל הסתכמה ההוצאה של תיירי הכדורגל במהלך השהות בבריטניה ב-706 מיליון ליש"ט. תייר כדורגל שמגיע לבריטניה מוציא בממוצע 786 ליש"ט במהלך השהות בממלכה, כ-200 ליש"ט בממוצע יותר מתייר "רגיל".

אירלנד היא המדינה שממנה הגיעו הכי הרבה אוהדי כדורגל בשנה האחרונה למשחקים בבריטניה - 174 אלף תיירים בסך הכל. מנורבגיה הגיעו 80 אלף אוהדי כדורגל, 61 אלף הגיעו מארה"ב, 54 אלף מספרד ו-48 אלף מגרמניה.

ארבעה מכל 10 תיירים שנכחו במשחק כדורגל בבריטניה אמרו כי צפייה במשחק כדורגל היתה המטרה העיקרית לביקור. מנצ'סטר יונייטד היא הקבוצה "המתויירת" ביותר: אחר מכל חמישה תיירים שצפה במשחק בבריטניה הגיע לראות את השדים האדומים באולד טראפורד. היעד השני הכי מתוייר הוא משחק של ליברפול באצטדיון אנפילד.

המחקר הראה גם כי בשנה החולפת ביקרו 1.3 מיליון תיירים באירועי ספורט שונים בבריטניה, המהווים כ-4% מכלל התיירים שהגיעו לממלכה. ההוצאה המוערכת של תיירי הספורט בבריטניה הסתכמה בשנה החולפת ב-1.1 מיליארד ליש"ט.