הקרב על הכסף בין ראשי ה-ATP לבין הטניסאים

ראשי סבב הטניס העולמי החליטו לדחות את הצעת מארגני האינדיאן וולס לעלות את הפרסים בטורניר ב-800 אלף דולר; פדרר: "נבדוק אם הם לקחו החלטה נכונה"

המחלוקות בין שחקני הטניס לבין ראשי הסבב המקצועני על אופן חלוקת הכספים, הגיעו בשנתיים האחרונות עד לכדי איומים של השחקנים על השבתת הסבב. בסוף השבוע בלונדון, בעקבות החלטה תמוהה של ראשי סבב ה-ATP, נרשמה עוד עליית מדרגה ביחסים העכורים בין הצדדים.

על מה המהומה? מועצת המנהלים של ה-ATP, שהתכנסה בשבוע שעבר בלונדון לקראת טורניר המאסטרס בטניס שנערך בעיר, החליטה לדחות, מסיבות שעדיין לא התבררו, את ההצעה של מארגני טורניר אינדיאן וולס להעלאת סכום הפרסים בטורניר ב-800 אלף דולר.

ההצעה של המיליארדר לארי אליסון, המשמש כספונסר העיקרי של הטורניר, דיברה על העלאת סכום הפרסים בשני הטורנירים - 800 אלף דולר לטורניר הגברים, ו-800 אלף דולר לטורניר המקביל לנשים. מי שהצביע כנגד ההחלטה להעלות את הפרס הם רק ראשי סבב הגברים.

העלאת סכום הפרסים היתה אמורה לקרב את טורניר האינדיאן וולס - המכונה "הגראנד סלאם החמישי" - עוד קצת אל עבר ארבעת הטורנירים הגדולים של הסבב. רק בשנה האחרונה הועלה סכום הפרסים באינדיאן וולס ב-2 מיליון דולר, כאשר הפרס לאלוף ולאלופה בטורנירי היחידים הורחב למיליון דולר. סך הפרסים בטורניר האחרון שהתקיים במארס 2012 עמד על 4.69 מיליון דולר לטורניר הגברים, וסכום דומה לטורניר הנשים.

כעת החליטו ב-ATP למנוע העלאה נוספת של סכום הפרסים, זאת למרות שראשי האינדיאן וולס הציגו תוכנית לחלוקת הכסף על-פי זו הנהוגה היום בסבב המקצועני - העלאות משמעותיות יותר בסיבובים המוקדמים על חשבון הסיבובים המאוחרים.

רוג'ר פדרר, המשמש בתפקיד נשיא ארגון השחקנים, אמר במסיבת עיתונאים כי "אני מבטיח שאנחנו נבדוק לעומק שההחלטה שלקחו ב-ATP היא באמת ההחלטה הנכונה". מי שהתבטא קצת פחות בדיפלומטיות הוא הטניסאי הצ'כי תומאס ברדיך, שאמר: "אני לא רואה שום סיבה למה לא לקחת את זה. זה הדבר שאנחנו תמיד מצפים לו. אם יש מישהו שמוכן לשים יותר כסף, לתת יותר לשחקנים, אני לא רואה שום סיבה שמישהו מהצד יבוא ויגיד 'לא, זה לא רעיון טוב'".