הצרות של אירונאוטיקס: עכשיו אין משכורות לעובדים

במכתב ששיגרו למאות עובדי החברה המנכ"ל והמייסד שלה, אבי לאומי ויו"ר הדירקטוריון שלה, איתן בן אליהו, נאמר כי המשכורות יוזרמו לחשבונות העובדים בקרוב

החברה הביטחונית מיבנה אירונאוטיקס לא שילמה את משכורות חודש אוקטובר לעובדיה, כך נודע ל"גלובס". במכתב ששיגרו למאות עובדי החברה המנכ"ל והמייסד שלה, אבי לאומי ויו"ר הדירקטוריון שלה, איתן בן אליהו, נאמר כי המשכורות יוזרמו לחשבונות העובדים בקרוב.

באירונאוטיקס סירבו להגיב על הידיעה. גורמים שמעורים במשבר שפוקד את החברה, שמתמחה בייצור של מטוסים ללא טייס, מערכות ניווט ומרעומים לפצצות, העריכו היום בשיחה עם "גלובס" כי קשייה בתשלום השכר לעובדים, נובע בין השאר מהיעדר הזרמות הון מצד הקרנות בראשית וויולה שמחזיקות בחלקים ממנה.

באתרי החברה ביבנה ובירושלים מועסקים כ- 600 עובדים, אך בשנה האחרונה אירעו בה מספר סבבי פיטורים שבמסגרתם כמה עשרות עובדים הוצאו משורותיה. זאת, בעיקר בעקבות קשיים בתזרים מזומנים שאליהם היא נקלעה.

כך, באחרונה דווח גם על ביטול עסקת הצטיידות במטוסים ללא טייס שעליה חתמו בעבר החברה ומשרד ההגנה של פולין. היקף העסקה הוערך בכ- 30 מיליון דולר. הפולנים הביעו מורת רוח על עיכובים באספקת המערכות, שנחוצות לכוחותיו ששותפים ללחימה באפגניסטן ולטענתם, גם לאחר שהעמידו לחברה הארכה לאספקת הכלים האמורים, היא לא עמדה בלוחות הזמנים.