שיחה מזוהה: CallApp מספקת מידע נרחב על מי שמתקשרים אליכם

החברה מאפשרת ללקט מידע מהאינטרנט על האנשים שנמצאים ברשימת אנשי הקשר של המשתמש וגם כאלה שאינם נמצאים שם ■ כך היא שואבת מידע פתוח ונגיש מדפי זהב, White Pages, פייסבוק ועוד

מספר לא מזוהה מופיע על צג הטלפון ואתם מתלבטים אם כדאי לענות או לא. בהמשך מתקשר מישהו אחר, ששמור אצלכם בטלפון בתור חיים לוי, אבל אין לכם באמת מושג מי זה ובאיזה הקשר שמרתם את המספר שלו. חוסר הוודאות הזה היה נראה מוזר לעודד וולוביץ' (מנכ"ל) ועמית און (סמנכ"ל טכנולוגיות), שהחליטו לשים סוף לאי-היכולת לדעת מי מתקשר אליך. "יש המון מידע שקיים ברשת האינטרנט על אנשים, מקומות ואירועים ורצינו להביא את העושר הזה כדי לעזור בחוויית התקשורת עם אנשים אחרים בטלפון", מספר וולוביץ' על החברה שהקימו, CallApp.

"בעבר היה לך מכשיר עם הגבלה של 50 אנשי קשר אבל היום יש לך לפחות פי עשרה מזה, שלא לדבר על פייסבוק, טוויטר וחברים במקומות אחרים. השילוב של הדברים האלה - אינטרנט ורשימת אנשי הקשר - הוליד את הצורך בפיתוח אפליקציית אנדרואיד שתחבר בין הדברים" מסביר וולוביץ'.

וולוביץ' מגיע עם ניסיון של 15 שנה בהיי-טק ואון אחרי ארבעה אקזיטים בחברות שונות, כמו אמובי, שהספיק לעבור בהן עד גיל 28. חברת CallApp כבר הספיקה להופיע בשני כנסים מכובדים - תחרות Disrupt של בלוג הטכנולוגיה טק קראנץ' ו-DEMO, שהניבו לה נתוני הורדות מרשימים של האפליקציה והרבה הכרה. גם השמות שמלווים את החברה מוסיפים להכרה: משה ליכטמן, לשעבר מנהל מרכז המו"פ של מיקרוסופט בישראל, הוא אחד המשקיעים ב-CallApp ותורם להם ברמה האסטרטגית. לצדו נמצא גם זוהר לבקוביץ', ממייסדי חברת אמובי, שמסייע בנושאי הפיתוח העסקי. שם נוסף הוא סער וילף, שמייעץ ושמשקיע והיה מייסד-שותף של חברת FraudSciecne, שנמכרה ב-2008 ב-169 מיליון דולר לענקית eBay.

אינפורמציה בזמן אמת

אז מה בעצם עושה האפליקציה של CallApp? היא מאפשרת ללקט מידע מהאינטרנט על האנשים שנמצאים ברשימת אנשי הקשר של המשתמש וגם כאלה שאינם נמצאים שם. כך היא שואבת מידע פתוח ונגיש מדפי זהב, White Pages, פייסבוק ועוד. "התכלית של המוצר מבחינת המשתמשים היא סיוע תקשורתי, מעין עוזר שמביא לך כל פעם את האינפורמציה ואת הכלים שאתה צריך בזמן הנכון", מסביר וולוביץ'. "הייחוד שלנו הוא שאנחנו יודעים לחבר בזמן אמת את הרשתות החברתיות הרלוונטיות.

בשדרוג האחרון של האפליקציה, Callapp הפכה להיות סוג של מנוע חיפוש. מתוך החייגן של האפליקציה אפשר לחפש קופת חולים, פיצה או עסק אחר שנמצא בסביבה וזאת בלי שיימצא בספר הטלפונים. לדברי וולוביץ', יותר מיליארד מספרי טלפון בעולם, בעיקר של עסקים, כבר מניבים אינפורמציה למשתמשי CallApp שמתקשרים איתם.

מודל כלכלי: מספר מודלים: הוספת פיצ'רים כשמתקשרים לבתי עסקים כמו קופונים, צפייה בתפריט, הזמנת מקום במסעדה וכדומה; גזירת עמלה על הפנייה לאתרי עסקים; ומודל פרימיום שמעניק כלים ומידע מורחב מהרגיל.

משמעות השם: שילוב של שיחה (Call) ואפליקציה (Application) וגם התקשרות (Call Up).

Callapp

שנת הקמה: 2011

מייסדים: עודד וולוביץ (מנכ"ל) ועמית און (סמנכ"ל טכנולוגיות)

תחום פעילות: אפליקציה שמציגה מידע מורחב על האנשים שמתקשרים איתם בטלפון

היקף גיוס: כמיליון דולר

משקיעים: קרן גיזה, משה ליכטמן וסער וילף

אתר: callapp.com