רשות המסים דוחה את תשלומי המס לתושבי הדרום בשבוע

מועדי הדיווח והתשלום של הדוחות התקופתיים למע"מ, מקדמות מס הכנסה וניכויי מס הכנסה, למי שמתגורר באזור 40 ק"מ מרצועת עזה, יידחו ל-21 באוקטובר

רשות המסים הודיעה היום (ה') על דחיית תשלומי המס עבור תושבי הדרום בשבוע, וזאת בשל מבצע "עמוד ענן".

"לאור המצב הביטחוני השורר באזור הדרום, החליט מנהל רשות המסים דורון ארבלי על מתן ארכה לתושבי הדרום לתשלומי המסים התקופתיים שלהם", נכתב בהודעה שהוציאה רשות המסים לתקשורת. "מועדי הדיווח והתשלום של הדוחות התקופתיים למע"מ, מקדמות מס הכנסה וכן ניכויי מס הכנסה, למי שמתגורר באזור של 40 ק"מ מרצועת עזה, יידחו מ-15 באוקטובר ל-21 באוקטובר 2012".

משרד האוצר הודיע כי תושבי הדרום המתגוררים במרחק של עד 7 ק"מ מרצועת עזה יזכו לפיצוי מלא עקב היעדרות ממקום העבודה, בהתאם להנחיות פיקוד העורף.

באזורים הנמצאים במרחק של עד 40 ק"מ מרצועת עזה, בהם הוכרז מצב מיוחד, יפוצו הורים לילדים עד גיל 14 שנאלצו להיעדר מעבודתם עקב סגירת מוסדות החינוך. כמו כן, בעלי עסקים קטנים במקומות הנ"ל יפוצו על-פי קריטריונים של רשות המסים.

"בתום המבצע יזמן משרד האוצר את ההסתדרות וארגוני המעסיקים לדיון בשיפוי התושבים שנעדרו ממקום עבודתם", נמסר מהאוצר.

מבצע "עמוד ענן" החל אתמול (ד') עם חיסולו של אחמד ג'עברי, רמטכ"ל החמאס, ומאז שיגר חמאס יותר מ-110 רקטות לעבר יישובי הדרום. פיקוד העורף העביר הנחיות מפורשות לתושבי הדרום להישאר קרוב למרחבים המוגנים, והלימודים בישובי הדרום בוטלו היום.