מי החברות שמשקיעות עד 125 אלף ד' בתא צפייה במשחקי מכבי ת"א?

הצהובים השכירו את כל 20 התאים הנוצצים שברשותם בהיכל נוקיה, שיכניסו למועדון כ-2 מיליון ד'; הפועלים הוא היחיד שנותר מבין הבנקים

מלבד 11,000 הצופים שיגיעו הערב (ה') להיכל נוקיה למשחק היורוליג של מכבי ת"א מול מלאגה, כ-400 איש נוספים יצפו במשחק מתאי הצפייה הנוצצים בהיכל. גם השנה השכירה מכבי ת"א את כל 20 התאים שברשותה (ר' רשימה מצורפת), בין היתר לכמה מהחברות המובילות במשק.

בעבור השכירות לעונת משחקים גובה מכבי ת"א בין 75 אלף דולר לתאים הזולים יותר, ועד 125 אלף דולר לתאים הממוקמים באזורים המרכזיים באולם. כל תא צפייה מאפשר לחברה השוכרת להכניס בין 16-20 לקוחות לצפות במשחק. ההכנסה הכוללת של מכבי מתאי הצפייה נאמדת ב-2 מיליון דולר לעונה, סכום המהווה כ-10% מכלל ההכנסות של המועדון.

בעוד שבעבר ניתן היה למצוא ברשימה את כל הבנקים הגדולים, הרי שבעונה הנוכחית רק בנק הפועלים שוכר תא יוקרתי בהיכל. מבין חברות הסלולר, אורנג' היא החברה היחידה שהשקיעה העונה בתא. ענקית התוכנה אורקל (Oracle) גם היא שוכרת תא צפייה מרכזי בהיכל.

עוד אפשר למצוא ברשימת השוכרות את חברת המזון נטו אחזקות, שבבעלות איש העסקים דודי עזרא; יצרנית מוצרי הצריכה יוניליוור; ערוץ הספורט; חברת כרמל אולפינים, שדייויד פדרמן מבעלי מכבי ת"א, הוא אחד מבעלי השליטה בה - ממשיכה להחזיק בתא צפייה גם העונה; המסעדה החדשה שנפתחה לא מכבר בתל אביב, פיצה טראנצ'ו שבבעלות איש העסקים צביקה קאהן, גם היא החליטה להשקיע העונה עשרות אלפי דולרים בתא צפייה. קרן הישג, של המיליארדר הקנדי ג'רי שוורץ, ממשיכה עם מכבי עונה נוספת.

זו העונה השישית שמכבי ת"א משכירה את תאי הצפייה בהיכל נוקיה. כזכור, במסגרת שיפוץ ההיכל לפני מספר שנים נבנה הסכם שכירות חדש בין מכבי ת"א לבין חברת היכלי הספורט בע"מ, המפעילה את ההיכל עבור עיריית תל אביב. במסגרת ההסכם התחייבה מכבי ת"א לשלם כ-600 אלף דולר לעונה למשך 10 שנים. בתמורה מקבלת הקבוצה את האפשרות להשכיר 20 תאי צפייה. ארבעה תאי צפייה נוספים שנמצאים באולם שייכים לחברת היכלי הספורט בע"מ.

החברות ששוכרות תא בהיכל נוקיה במשחקי מכבי ת"א 2012/13
אורנג'
012
אוראקל
ידיעות אחרונות
נטו אחזקות
בנק הפועלים
נגב קרמיקה
קרוסבים
קרן הישג
מולטילוק
כיוון אחר
יוניליוור
ערוץ 5
HP
עמינח
נוקיה
כרמל אולפינים
פיצה טראנצ'ו
דנשר
זיו נעורים