פיגוע בת"א: אוטובוס התפוצץ ברח' שאול המלך; 23 נפגעים

(עדכונים שוטפים) - פיצוץ באוטובוס נשמע בסמוך לבניין הפרקליטות והקריה ■ כתוצאה מהפיצוץ יש 23 פצועים בדרגות פציעה שונות, רובם קל ■ המפכ"ל דנינו: "יש איומים נוספים, וצריך לשמור על ערנות מקסימלית"

פיגוע התרחש היום (ד') בלב תל-אביב, כאשר אוטובוס קו 142 של חברת דן התפוצץ ברחוב שאול המלך, סמוך מאוד לבניין הפרקליטות והקריה. מד"א הכריז על אירוע רב-נפגעים.

באירוע נפצעו 23 בני אדם, אחד מהם במצב קשה, שניים במצב בינוני, וכל השאר פצועים קל. כולם פונו לבית-החולים איכילוב. לפני זמן קצר נפתח הכביש חזרה לתנועה.

המשטרה עצרה אדם באזור בורסת היהלומים ברמת-גן, ועל-פי הידוע האיש מעורער בנפשו ואינו קשור לפיגוע.

המשטרה גם חסמה רחובות מרכזיים ברדיוס די גדול מחשש לפיצוץ נוסף באזור, וכן סגרה את קניון עזריאלי על מנת שלא לאפשר למפגע פוטנציאלי להיכנס למקום הומה אדם. השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', נמצא במקום.

מערכת החינוך בעיר מעכבת את יציאתם של כל ילדי הגנים ובתי-הספר, מחשש למחבלים נוספים באזור העיר.

מנכ"ל מד"א, אלי בין, מסר כי "מדובר ב-23 נפגעים, מהם שניים מוגדרים כנפגעים בינוני עד קשה ועוד 2 במצב בינוני. אמבולנסים הגיעו תוך שניות אחדות, והאירוע נמצא בשליטה מלאה תחת פיקוד המשטרה".

חמאס הוציא לפני זמן קצר תגובה ראשונית ובה הוא משבח את האירוע, אותו הוא מכנה "פיגוע התאבדות", ומדגיש כי מדובר ב"תגובה טבעית" להרג המשפחה בעזה.

מיקום הפיצוץ הוא בפינת הרחובות שאול המלך והנרייטה סולד - 150 מטר מבית המשפט, 10 מטרים ממחנה הקריה וסמוך לבניין פרקליטות תל-אביב.

השאר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', מסר בתדרוך עיתונאים בזירת האירוע כי עדי ראייה מסרו למשטרה כי ראו את המחבל עולה לאוטובוס ובידו תיק שהכיל כנראה את מטען החבלה, משאיר את התיק באוטובוס ויורד ממנו מספר תחנות לפני זירת הפיגוע.

הראשונים שהגיעו לפנות את הפצועים היו קציני הביטחון של פרקליטות מחוז תל-אביב, הנמצאת מטרים ספורים ממקום הפיצוץ. הם סיפרו כי למרבה המזל האוטובוס היה ריק ברובו, וכתוצאה מכך מספר הנפגעים היה קטן יחסית.

"לשמור על ערנות מקסימלית"

מיד לאחר הפיצוץ באוטובוס קו 142 של חברת דן, הגיעו מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, ומפקד מחוז תל-אביב, ניצב אהרון אקסול, לזירת הפיגוע, בו נפצעו 23 בני אדם. בנוסף, הגיעו כוחות רבים של משטרת מחוז תל-אביב לזירה ופתחו בסריקות לאיתור מטענים נוספים.

מבדיקת המשטרה עלה כי ככל הנראה הוטמן מטען חבלה באוטובוס שגרם לפיצוץ. לדברי דנינו, "מדובר באחד מהתרחישים אליהם נערכה משטרת ישראל, במקביל לירי הרקטות בדרום".

לדבריו, "המשטרה ערוכה לאירועים מסוג זה לאורך כל מדינת ישראל, בדגש על הערים הגדולות". המפכ"ל הוסיף כי הכוחות בשטח מנסים לבדוק האם מדובר במחבל בודד או בכמה מחבלים, ולבדוק את שיטת הפעולה.

"האיום קיים. יש איומים נוספים, וצריך לשמור על ערנות מקסימלית בימים רגישים אלה", סיכם רב-ניצב דנינו.