האם ראש לשכת עוה"ד ברזילי יואשם בביזיון ביהמ"ש?

עו"ד דורון ברזילי יצטרך לנמק מדוע הפר את פסק הדין שהורה לו להביא בהקדם לישיבת הוועד המרכזי את עניין מינויו של מנכ"ל חדש ללשכה

לראשונה בתולדות לשכת עורכי הדין, יצטרך ראש הלשכה, עו"ד דורון ברזילי, לנמק האם הוא אכן אשם בביזיון בית המשפט, בכך שהפר את פסק הדין שהורה לו להביא לישיבת הוועד המרכזי של הלשכה, בהקדם האפשרי, את עניין מינויו של מנכ"ל חדש ללשכה, במקום עו"ד לינדה שפיר שהתפטרה.

זאת, לאחר שחברת הוועד המרכזי, עו"ד חנה מרצקי-קלמפפר, פנתה השבוע לבית המשפט לעניינים מינהליים בתל-אביב, בבקשה להתחיל בהליכי ביזיון בית משפט נגד ברזילי, במסגרת המאבק הפוליטי המתקיים בצמרת הלשכה.

המאבק סביב מינוי מנכ"ל חדש ללשכת עורכי הדין, החל עם התפטרותה של שפיר, שכיהנה כמנכ"לית במשך שנים ארוכות. בלשכה התקוממו כנגד החלטתו של ברזילי להימנע מהבאת הסוגיה לוועד המרכזי - הגוף האקזקוטיבי הבכיר של הלשכה והיחיד המוסמך לקבל החלטות ניהוליות בעניינה - שבה אין לו רוב בימים אלה, ותחת זאת הקים מעין ועדת איתור חלופית, באמצעות ועדת המנגנון של הלשכה, המאויישת ברובה באנשי שלומו.

לפני כחודש פסק בית המשפט לעניינים מינהליים בתל-אביב כי העתירה כנגד ברזילי מתקבלת במלואה, בעקבות הסכמת הצדדים שהושגה בהמלצת בית המשפט.

השופט ד"ר קובי ורדי כתב בפסק הדין כי "יש לקוות שהן לטובת העותרים והן לטובת המשיבים, ובעיקר לטובתם של כלל עורכי הדין במדינה והציבור כולו, ישכילו הצדדים בסופו של יום להגיע להחלטות מקצועיות באופן שבסופו של דבר ייבחר מנכ"ל מקצועי ללשכה, שיוכל לפעול להאדרת שמם של עורכי הדין ולטובתם".

השבוע פנתה מרצקי-קלמפפר לבית המשפט, בבקשה לחייב את ברזילי בקנס ולאכוף עליו לקיים את פסק הדין, כך שייכנס במהירות האפשרית את הוועד המרכזי של הלשכה, ויטפל בנושא הקמת ועדת איתור חדשה לתפקיד מנכ"ל הלשכה.

לדבריה, למרות פסק הדין התמהמה ברזילי בכינוס הוועד המרכזי, וכינס אותו לישיבה רק בחלוף יותר משבועיים מאז ניתן פסק הדין, למרות בקשות חוזרות ונשנות של חברים בוועד. גם באותה ישיבה, שכונסה ביום חמישי האחרון, נמנע ברזילי, השולט על סדר היום של ישיבות הוועד, מלהעלות את הנושא כמצוות בית המשפט.

"ברזילי שם ללעג ולקלס לא רק את התחייבותו כלפי בית המשפט", כתבה מרצקי-קלמפפר, "אלא שהפר הפרה של ממש את פסק דינו של בית המשפט".

השופט ורדי, הדן דרך קבע בעתירות מינהליות בענייני הלשכה, הורה לברזילי להגיב לבקשת הביזיון בתוך 72 שעות, עד מחר (ה').

"ניחוח פוליטי עז"

בתגובה לפניית "גלובס" מסר ראש הלשכה ברזילי כי "מדובר בעתירה שמדיפה ניחוח פוליטי עז, בלשון המעטה, ועל כך צר לי. כפי שאמרתי בישיבת הועד המרכזי האחרונה, וכפי שידע העותר, נושא הקמת ועדה לאיתור מנכ"ל ללשכה יעלה לדיון בישיבת הועד המרכזי הקבועה ליום חמישי הקרוב, ולפיכך ממילא העתירה תתייתר". (עת"מ 46148/09/12).