"ניתן להגיע להסכמות על הרפורמה בחח"י לפני הבחירות"

יו"ר ועד עובדי חברת החשמל, דוד (מיקו) צרפתי: אפשר לחתום "כבר היום" על הרפורמה

ניתן להגיע להסכמות על הרפורמה בחברת החשמל עוד לפני הבחירות" - כך אמרו היום (ד') גורמים באוצר בתום יום עיון שבו הוצג מתווה הרפורמה בחברה. "גלובס" חשף לפני שבועיים כי בימים האחרונים חלה התקדמות ניכרת במו"מ לקראת רפורמה וכי הצדדים קרובים לסיכומים בכל הסוגיות המרכזיות.

גורמים מקצועיים טענו כי היועץ המשפטי לממשלה לא יאפשר לאשר מהלך כה משמעותי לפני הבחירות, אך מנכ"ל האוצר דורון כהן אמר בשבוע שעבר בישיבת ועדת הכספים של הכנסת כי הצדדים יפנו לקבל את דעתו של היועץ המשפטי רק לאחר שיושגו הסכמות.

יו"ר ועד עובדי חברת החשמל, דוד (מיקו) צרפתי, אמר באותה ישיבה בשבוע שעבר כי מבחינתו אפשר לחתום "כבר היום" על הרפורמה.

שר האוצר ד"ר יובל שטייניץ פתח את היום: "קידום רפורמה בחברת החשמל הוא צורך השעה. משרד האוצר ימשיך לפעול עם כלל הגורמים בממשלה כדי להביא לפריצת דרך. העבודה היסודית שנעשתה עד כה היא מצויינת, ועלינו לעשות הכל לנצל את העיתוי המיוחד שבו אנו מצויים. אני מברך את סגן השר יצחק כהן על הובלתו את התהליך".

את מתווה הרפורמה הציג סגן שר האוצר יצחק כהן, המוביל את המו"מ מטעם המדינה, בפני פורום מורחב, שכלל את כל הגורמים המעורבים במו"מ ובהם מנכ"לי משרדי ראש הממשלה, האנרגיה והאוצר, בכירי האוצר, יושב ראש דירקטוריון חברת החשמל, יפתח רון טל, ויושבת ראש רשות החשמל אורית פרקש הכהן. בהכנת המתווה שותפה גם חברת הייעוץ TASC.

לפי מתווה הרפורמה תוצא יחידת ניהול המערכת מתוך חברת החשמל ותועבר לחברה ממשלתית נפרדת. השליטה בתחנות הכוח של חברת החשמל ברמת חובב תימכר למשקיע פרטי באופן שיעביר 30% מייצור החשמל במדינה לידיים פרטיות. יתר יחידות הייצור של החברה יפעלו תחת שלושה או ארבעה מרכזי רווח. מספר המחוזות המנהליים בחברה יצומצם מחמישה לשלושה וכ-2,000 עובדים יפרשו מהחברה פרישה מוקדמת תמורת חבילת פיצויי פרישה מוגדלים. העובדים הנשארים יזכו למענק רפורמה ולתוספת להגדלת הפנסיה.

יצוין כי הרפורמה הנוכחית היא מתכונת מצומצמת לעומת הצעות שהועלו בעבר - עובדה שגרמה למבקריה לכנותה בשם "רפורמה לייט".

מוועד עובדי חברת חשמל נמסר בתגובה: "אנחנו שמחים על כל צעד שמטרתו קידום רפורמה ומקווים שהתכנסות זו לא נעשתה על מנת להשיג כותרת בעיתון בימים קשים אלו"