מכירת חברת תעודות הסל של מיטב יוצאת לדרך

הערב שלחה מיטב מסמך למספר רוכשים פוטנציאליים, בהם בתי ההשקעות פסגות והראל ■ ככל הנראה צפוי הליך מכירה מהיר כאשר המועד האחרון להגשת ההצעות הוא ה-9 בדצמבר

מכירת מיטב תעודות סל, חברת תעודות הסל של בית ההשקעות מיטב, יוצאת לדרך. ל"גלובס" נודע כי הערב שלחה מיטב מסמך למספר רוכשים פוטנציאליים, בהם בתי ההשקעות פסגות, הראל פיננסים, מנורה מבטחים פיננסים, מגדל שוקי הון ואי.בי.אי. מיטב תעודות סל, בניהולו של ליאור כגן, מנהלת מעל ל-10 מיליארד שקל, והיא היום השחקן השלישי בגודלו בשוק, עם נתח שוק של 15%. במיטב דורשים מחיר באזור ה-140 מיליון שקל, המשקף כ-1.5% מהנכסים.

נזכיר, כי מיטב תעודות סל מוצעת למכירה לאחר שאילן רביב, מנכ"ל בית ההשקעות מיטב, וקובי לוינסון, מנכ"ל בית ההשקעות דש, קיבלו באופן רשמי את מכתבו של הממונה על ההגבלים העסקיים, דיויד גילה, שהחליט שלא לאשר את מיזוג תעודות הסל של מיטב עם חברת תעודות הסל "תכלית" של דש, במסגרת המיזוג הצפוי בין שני בתי ההשקעות.

לבתי ההשקעות שלעיל נשלח מסמך המפרט לאורך כ-20 עמודים את אופן הליך המכירה, התנאים והמסגרת בהם ייערך. מעיון בו, עולה כי מיטב מעוניינת למצות את התהליך באופן ענייני ומהיר, כפי שניתן להסיק מפירוט לוחות זמנים ברורים. יריית הפתיחה לתהליך המכירה נורתה כאמור היום, אך לאחריה תעמיד מיטב עבור הרוכשים חדר מידע, שנועד לספק תשובות לשאלות שעשויות לעלות מצידם, כמו גם נתונים ומידע לגבי החברה הנמכרת.

המובילים: פסגות והראל

ככל הנראה, תהיה זו המכירה הגדולה המשמעותית האחרונה בענף תעודות הסל, והיא מעוררת עניין מצד מספר רב של גופים. במטרה לסנן את המתמודדים הרציניים ביותר, התנתה מיטב תשלום דמי רצינות של 10,000 שקל בתוספת מע"מ, כאשר בשלב מאוחר יותר של ההליך תצורף להצעת המחיר ערבות בנקאית מטעם המועמד לרכישה, בסכום של עשרות מיליוני שקלים.

התאריך האחרון להגשת הצעות הרכש נקבע ל-9 בדצמבר, ולאחריו תהיה למיטב הזכות לבחור מיהו הרוכש המועדף עליה. ככל הנראה, המתעניינים המובילים הם פסגות והראל, כפי שפורסם ב"גלובס". הראל תעודות סל בניהולו של אורי שור, השקיעה עד כה מאמצים בצמיחה אורגנית. לחברה המנהלת כיום כ-5 מיליארד שקל עשויה להשתלם רכישת מיטב תעודות סל, כאשר כבר קיימת אצלה התשתית לפעילות תעודות סל, ומבחינה זו תהווה הרכישה תוספת משמעותית לנכסיה, שתתורגם מיידית לשיפור ברווח.

מבחינתה של פסגות שהתמודדה לפני כשנתיים על רכישת מיטב מדדים (אז "מבט", בבעלות כלל פיננסים), מדובר על מחיר רכישה גבוה מבעבר, לאור גידול של כ-40% תוך שנתיים בנכסי מיטב מדדים.

כאמור, לפסגות ולהראל קיימת כבר פלטפורמה של פעילות תעודות סל, כך שכלל הנראה לא יספחו אליהם את ההון האנושי של מיטב מדדים. זהו לא המצב אצל יתר המתמודדים - מנורה, מגדל ואי.בי.אי - להם לא קיימת פעילות שכזו, וסביר להניח כי יתעניינו לקלוט גם את עובדי חברת התעודות, ובראשם המנכ"ל המוערך, ליאור כגן.

ממיטב נמסר: "מיטב בוחנת את האפשרויות למכירת חברת תעודות הסל, בהתאם להחלטת הממונה על ההגבלים העסקיים, ותעדכן אם וכאשר תבשיל עסקה".