ביום שישי זה נסגר: מי ישקיע בסיבים של חח"י?

ניסיונות של הרגע האחרון לסגור את קבוצת המשקיעים שתגיש הצעה למיזם תשתיות הסיבים האופטיים של חברת החשמל ■ סיסקו שאמורה להיות הגורם המלווה דרשה שאחד המפיצים שלה יהיה שותף במיזם

ניסיונות של הרגע האחרון לסגור את קבוצת המשקיעים שתגיש הצעה למיזם תשתיות הסיבים האופטיים של חברת החשמל שייסגר ביום שישי. ל"גלובס" נודע שחברת ויה אירופה השבדית מנהלת מו"מ עם מספר חברות כמו איש העסקים פויו זבלודוביץ', רפ"ק, חברת באטם והאחים זיסאפל באמצעות חברת בינת.

מי שאמורה ללוות את הפרויקט מבחינה פיננסית זו חברת סיסקו העולמית, וככל הידוע היא זו שביקשה שאחד המפיצים שלה יהיה שותף במיזם, וכך נולדה היוזמה להכניס את בינת לקבוצה.

ביום שישי הקרוב (30.11) אמור המכרז להיסגר, כלומר המתמודדים אמורים להגיש את הצעתם הסופית. מועד הגשת ההצעה נדחה מספר פעמים ויש המעריכים שלא מן הנמנע שתהיה בקשה נוספת להארכה אם הקבוצה לא תתגבש. כפי שהדברים נראים עכשיו, רוב הגורמים רוצים להקטין את הסיכון ולכן החלק של סיסקו במיזם הוא קריטי להצלחתו.

במסגרת המיזם של חח"י אמורה לקום חברה משותפת למשקיעים ולחברת חשמל, שתשתמש בתשתית חברת חשמל כדי לפרוס סיבים אופטיים לבתים בכל רחבי הארץ. שאלת כדאיותו הכלכלית של הפרויקט עדיין נתונה בסימן שאלה, על בסיס התנאים שהוצבו במכרז, אך יחד עם זאת בחברת חשמל ובקרב ועדת המכרזים מביעים אופטימיות זהירה שתוגש הצעה תקפה ושיוכרז זוכה.

בכל מקרה ההצעה שתוגש ביום שישי תידרש להיבחן ולהיבדק לעומק כך שיקח זמן עד שתאושר רשמית. בכל אופן הערכות הן שגם אם תתגבש קבוצה, קיים סיכוי רב שזה לא יהיה המבנה הסופי ועוד יהיו שינויים פנימיים.