2013 שנת מבחן: כלכלה וחברה - כיצד משלבים ביניהם?

בדיון בנושא "כלכלה וחברה - כיצד משלבים ביניהן", שיתקיים בוועידת ישראל לעסקים 2012, יקחו חלק ד"ר יוסי ורדי, ד"ר ג'ניפר בלנקי, רמי לוי, דן פרופר, וח"כ שלי יחימוביץ'

אם שנת 2011 תיזכר כשנת המחאה החברתית, שבמסגרתה חלק גדול מאזרחי המדינה ביקשו לבדוק ולבחון את יסודות המשק הישראלי, המדיניות ויחסי הכוחות בין השחקנים השונים, שנת 2012 הייתה השנה שבה הממשלה "הגיבה" למחאה החברתית ועבדה על פיתוחה של מדיניות שהייתה אמורה לספק תשובות לשאלות שעלו בקיץ הקודם.

"מתווה טרכטרנברג", שהגתה ועדה בראשותו של פרופ' מנואל טרכטנברג כדי לפתור את המצוקה החברתית, עסקה בין היתר בתחומים הבאים: מסים, יוקר מחיה ודיור. ואולם, התוכנית לא יושמה במלואה, ולמעט שווקים כמו שוק הסלולר, שבו חוללה הממשלה מהפכה של ממש - ללא קשר לוועדת טרכטנברג - רוב המשק נשאר כפי שהיה.

שנת 2013 צפויה להיות שנת המבחן עבור הממשלה החדשה (או הישנה) שתיבחר - האם תהליך הרפורמות המבניות יימשך? איך אפשר להוריד את יוקר המחיה בישראל? איך מובילים שינוים במונופולים ממשלתיים? איך ניתן לטפל בסוגיית הדיור, שהפך למחולל העיקרי של אי שוויון במדינה? מה סדר העדיפויות של המדינה ולאן צריכים לייעד את משאבי המדינה?

בדיון בנושא "כלכלה וחברה - כיצד משלבים ביניהן", שיתקיים בוועידת ישראל לעסקים 2012, יקחו חלק ד"ר יוסי ורדי, יזם אינטרנט; ד"ר ג'ניפר בלנקי, הכלכלנית הראשית של WEF, העורכת את מדד התחרותיות העולמי אחד הדירוגים היוקרתיים בעולם; רמי לוי, מנכ"ל ובעלים שיווק השקמה; פרופ' מומי דהן, ראש ביה"ס ע"ש פדרמן למדיניות ציבורית וממשל, האוניברסיטה העברית בירושלים; דן פרופר, יו"ר אסם; וח"כ שלי יחימוביץ', יו"ר מפלגת העבודה. את הדיון ינחה חגי גולן, עורך ראשי, "גלובס".

ועידת ישראל לעסקים של "גלובס" תתקיים בתאריכים 9=10 בדצמבר במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב.

לפרטים נוספים ניתן להיכנס לאתר האינטרנט של ועידת ישראל לעסקים 2012: http://www.globes.co.il/news/home.aspx?fid=4281&leadid=376