"יובל המבולבל" יפוצה ב-200 אלף שקל על הפרת זכויות יוצרים

ביהמ"ש קיבל באופן באופן חלקי את תביעתו של יובל שם-טוב, שדרש פיצוי בסך מיליון שקל מהנתבעות, בהן החברות כמיפל בע"מ ומדיה קונטרול בע"מ

בית המשפט השלום בתל-אביב קבע כי החברות כמיפל בע"מ ומדיה קונטרול בע"מ יפצו את יובל שם-טוב, הידוע בכינויו "יובל המבולבל", ב-200 אלף שקל, וזאת בגין הפרת זכויות יוצרים ונזק תדמיתי.

בכך קיבלה השופטת חנה ינון, באופן חלקי, את תביעתו של שם-טוב, שדרש פיצוי בסך מיליון שקל מהנתבעות, בהן חברות פרסום, חברת שיווק כרטיסי הצגות לילדים ורשת ניו-פארם.

בתביעתו טען שם-טוב, אמן הילדים המפורסם הידוע כ"יובל המבולבל", כי הנתבעות שילבו את דמותו בלוגו של ניו-פארם על גבי לוחות מודעות לפרסומת, שלא כדין ובלא רשותו, במסגרת פרסום לבקבוקי תינוקות, שכלול היה בפרסום למופע של "יובל המבולבל" בפסח 2007.

לדברי שם-טוב, זמן קצר לפני הופעה מתוכננת, הוא גילה כי חברת כמיפל, המשווקת של מוצרי AVENT לתינוקות, ורשת ניו-פארם, יצאו במסע פרסום הנושא את תמונתו והלוגו שלו בלא רשותו.

מסע הפרסום הופיע על שלטי חוצות פליירים ועיתונים באזור המרכז. במודעות הובטח כי כל הרוכש שניים ממוצרי AVENT יוכל לרכוש כרטיסים מוזלים להצגות להופעה של "יובל המבולבל".

שם-טוב וחברת "חברים הפקות", המנהלת את עסקיו בארץ, תבעו פיצוי בסך מיליון שקל מכמיפל, מנהלת השיווק שלה, ורד אורבך, רשת ניו-פארם וחברת בז'ה וו. כל אלה, לטענת "יובל המבולבל", לא רק שעשו קופה וקידמו את עסקיהם על חשבונו, אלא שהדבר נעשה תוך זלזול מופגן ביצירה המוגנת (הלוגו שלו) ותוך פגיעה בשמו ובכבודו.

הנתבעות, מצידן, טענו כי עשו זאת בתום-לב ובהרשאת חברת ההפקה, וכי עם דרישת התובע הסירו מודעות אלה מיד.

השופטת קיבלה כאמור את התביעה באופן חלקי, כשהיא מציינת בין היתר כי "בנסיבות שנוצרו, בהן הועלו שלטי חוצות המכילים פנים של האמן כשהם קרועים וחתוכים, הרי שקיימת פגיעה וזילות בשמו הטוב כאמן חשוב ומוביל בענף הבילוי והתרבות לנוער, כשפניו ולבושו מהווים את האינדיקציה לדמותו".

לדבריה, "שגיאה זו של כמיפל בע"מ ומנהלתה ורד אורבך, וכן מחדלה של מדיה קונטרול בע"מ בהיעדר הזריזות המתבקשת בהסרת השלטים, גרמו לעלבונו ולביושו של התובע באופן מתמשך".

כאמור, סכום הפיצוי שישולם לשם-טוב נקבע על 200 אלף שקל. את הסכום ישלמו כאמור כמיפל ומדיה קונטרול, כאשר התביעה נגד שאר הנתבעות נדחתה.

שם-טוב יוצג בידי עו"ד רונן יניב. הנתבעת מדיה קונטרול בע"מ יוצגה בידי עו"ד יוסף ברוך.