ארה"ב: הסנאט אישר הרחבת הסנקציות על איראן

ברוב של 94 תומכים וכמעט ללא מתנגדים, אישר הסנאט האמריקני הרחבת הסנקציות על הרפובליקה האיסלאמית

הסנאט האמריקני אישר הערב הרחבה משמעותית נוספת של העיצומים המוטלים על איראן. ברוב מוחלט של 94 תומכים וללא מתנגדים, אושרו החמרות העיצומים בתחומי האנרגיה, הנמלים והספנות. כך דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס.

בתוך כך, הבהירה אתמול שרת החוץ האמריקנית הילארי קלינטון, כי "בחודשים הקרובים יתברר אם קיים סיכוי ממשי לניהול משא-ומתן מול הרפובליקה האסלאמית", והוסיפה כי היא "אינה בטוחה בכך".

הדיפלומט האמריקני רוברט ווד העביר מסר לטהרן ולפיו בכוונת ארצו לפנות למועצת הביטחון של האו"ם - אם איראן לא תשתף פעולה עם חוקרי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית עד חודש מרץ 2013. "אם עד אז לא נראה שיתוף פעולה מצידה - נאלץ לדווח על כך", אמר.

אמש אמר ראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית יוקיה אמאנו כי לא חלה התקדמות בעניין חקירת המימד הצבאי של תוכנית הגרעין האיראנית. אמאנו ציין עוד כי הוא מודאג מצילומי לוויין שמעידים על שורה של עבודות עפר במתקן הגרעיני בפרצ'ין. מומחים בינלאומיים סבורים כי איראן עושה מאמצים להסתיר את פיתוחה של אופציה גרעינית צבאית במתקן. ואמאנו קרא שוב למנהיגי הרפובליקה האיסלאמית לאפשר גישה של פקחים לאתר.