דוח סודי באיראן קובע: המדינה על סף קריסה כלכלית

במסמך שחיברו בכירים בטהראן נכתב, כי הרפובליקה האסלאמית ניצבת בפני המשבר החמור ביותר שידעה ■ הסיבות לכך הן הסנקציות הכלכליות שהטיל המערב וניהולו הכושל של נשיא המדינה, מחמוד אחמדינג'אד

הסנקציות הכלכליות נושאות פרי: במסמך חשאי שחובר על ידי בכירים בטהראן וחלקים ממנו הגיעו לידי רשת "אל-ערבייה" נכתב, כי איראן נמצאת על סף המשבר החמור ביותר בתולדותיה. בדוח הסודי צוין, כי מדובר בשפל הקשה ביותר שידעה המדינה מאז המהפכה האסלאמית בשנת 1979.

על פי המסמך, שחובר על ידי מקורבים לאייתולה עלי חומינאי, הסיבות לשפל הכלכלי הקשה שאליו הגיעה איראן הן בראש ובראשונה העיצומים הכלכליים שהטיל המערב בעקבות אי-שיתוף הפעולה של הרפובליקה האסלאמית עם הקהילה הבינלאומית בכל הנוגע לתכניתה הגרעינית, וכן "ניהולו הכלכלי הכושל של הנשיא מחמוד אחמדינג'אד".

במסמך נאמר עוד, כי בנוסף לירידת ערך המטבע במדינה, לטהראן בעיות נוספות כגון הגבלות על ייצוא נפט ואיסורים כלכליים נוספים דוגמת איסור העברות כספים לבנקים במדינה. מחברי הדוח סבורים, כי גם הבחירות שייערכו במדינה בשנת 2013 לא צפויות לייצב את המצב הכלכלי - והחשש כעת הוא מפני מחאות שיפרצו כתוצאה מכריעת הציבור תחת הנטל.

אמש: הסנאט האמריקני אישר פה אחד הרחבת הסנקציות

הסנאט האמריקני אישר אתמול הרחבה משמעותית נוספת של העיצומים המוטלים על איראן. ברוב מוחלט של 94 תומכים וללא מתנגדים, אושרו החמרות העיצומים בתחומי האנרגיה, הנמלים והספנות. כך דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס. בתוך כך, הבהירה אתמול שרת החוץ האמריקנית הילרי קלינטון, כי "בחודשים הקרובים יתברר אם קיים סיכוי ממשי לניהול משא ומתן מול הרפובליקה האסלאמית", והוסיפה כי היא "אינה בטוחה בכך".