נתניהו: "נהפוך את ישראל לאחת המדינות המפותחות בעולם גם כלכלית וגם מבחינת תשתיות ורמת חיים"

(עדכון) - רה"מ אמר את הדברים בישיבת הממשלה הבוקר בתגובה לדירוג ישראל ב"אקונומיסט" במקום ה-20 בקרב המקומות שהכי כדאי להיוולד בהם ■ על המסתננים: "40 מסתננים ניסו להיכנס החודש לישראל - כולם נעצרו"

רה"מ בנימין נתניהו טוען כי ממשלתו תמשיך לפעול כדי להפוך את ישראל לאחת המדינות המפותחות בעולם, זאת בתגובה לדירוג "אקונומיסט" בו התברגה ישראל במקום ה-20 בקרב המדינות שהכי טוב להיוולד בהן.

"ישראל דורגה ע"י שבועון ידוע שלא תמיד קושר לנו כתרים, ה'אקונומיסט'", אמר הבוקר (א') נתניהו בישיבת הממשלה. "ישראל דורגה במקום ה-20 כמקום שהכי טוב להיוולד בו. ישראל דורגה במדד האושר במקום ה-14, ובמדד הבריאות במקום ה-6. מול הטלטלה הביטחונית באזור והמשבר הכלכלי העולמי אנחנו נמשיך לעשות כדי לפתח את מדינת ישראל מול כל האתגרים, להפוך את מדינת ישראל למקום טוב, מקום מפותח - אחת המדינות המפותחות בעולם גם מבחינה כלכלית, גם מבחינת תשתיות, גם מבחינת מדד החיים ורווחת החיים".

בישיבה התייחס רה"מ גם לסוגיית המסתננים ואמר כי "השבוע התבשרנו ש-40 איש ניסו להיכנס לישראל, 40 מסתננים בחודש האחרון - כולם נעצרו. אני מזכיר לכם שרק לפני חודשים אחדים הגענו לאלפים שחצו ונכנסו לערי ישראל כל שבוע. הפעולה שלנו בלמה את התופעה הזאת".

כזכור, בסוף השבוע החליטה הממשלה לאשר בניית 3,000 יח"ד מעבר לקו הירוק כתגובה להחלטת האו"ם להכיר בפלסטין כמדינה משקיפה. נתניהו הדף את הביקורת העולמית וצוטט את רה"מ לשעבר יצחק רבין מתקופת כהונתו הראשונה, לפני הסכמי אוסלו: "תשובה למתקפה נגד הציונות ומדינת ישראל מחייבת להגביר ולהחיש את ביצוע תוכנית ההתיישבות בתחומי כל האזורים שהממשלה החליטה על התיישבות בהם. אלה אינן המילים שלי, אלה המילים של ממשלתו של ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל וזה לשון ההחלטה, החלטת הממשלה ב- 1975 בעקבות אותה החלטת או"ם שהשוותה בין הציונות לגזענות".

נתניהו הוסיף כי "היום אנחנו בונים ונמשיך לבנות בירושלים ובכל המקומות שנמצאים על מפת האינטרסים האסטרטגיים של מדינת ישראל. בצעד החד-צדדי שביצעה הרשות הפלסטינית בעצרת הכללית של האו"ם מהווה הפרה בוטה של ההסכמים שנחתמו עם ממשלת ישראל, ועל כן ממשלת ישראל דוחה את החלטת העצרת".