ווסטהאם רוצה להשתמש באצטדיון האולימפי בלונדון? שתפתח ארנק

עיריית לונדון דורשת מבעלי הקבוצה נתח ממכירה עתידית של המועדון, שהכנסותיו צפויות לצמוח משמעותית עם המעבר למגרש שיכיל 60 אלף מקומות

ווסטהאם יונייטד צפויה לזכות במכרז על השימוש באצטדיון האולימפי בלונדון, שנותר מיותם לאחר המשחקים שנערכו בקיץ האחרון בבירה האנגלית.

אבל קבוצת הפרמיירליג תגלה שאין ארוחות חינם: על-פי "הדיילי טלגרף", מלבד דמי שכירות שנתיים של 2.5 מיליון ליש"ט שתשלם לעיריית לונדון, 15 מיליון ליש"ט השתתפות בשיפוץ האצטדיון והכשרתו לכדורגל, וכ-6.5 מיליון ליש"ט שתעביר לעירייה בכל עונה בגין הסכמי הפרסום שהמגרש יעניק לה - תדרוש העירייה נתח משמעותי מבעלי "הפטישים", דייויד סאליבן ודייויד גולד, במידה וימכרו את המועדון לאחר שיתחילו להשתמש באצטדיון.

בחברה העירונית "לפיתוח המורשת של לונדון" (LLDC), שמנהלת את המכרז, סבורים שעם כניסת ווסטהאם לאצטדיון החדש, יעלה השווי של הקבוצה באופן משמעותי. לאחר התאמתו של המגרש לכדורגל, הוא יכיל 60 אלף מקומות ישיבה, במה שיהפוך אותו לאצטדיון השני הכי גדול בפרמיירליג (אחרי אולד טראפורד של מנצ'סטר יונייטד בו 75,765 מושבים). באופן טבעי, המעבר לאצטדיון האולימפי יגדיל את הכנסותיה של ווסטהאם. באפטון פארק המיושן (נפתח ב-1904) שבו משחקת ווסטהאם יש 35,016 מושבים בלבד.

כיום מכניסה הקבוצה שבה משחק הקשר הישראלי יוסי בניון כ-80 מיליון ליש"ט בעונה.

יש לציין כי משלם המסים הבריטי מימן את כל הוצאות בניית האצטדיון עד היום - 429 מיליון ליש"ט מחיר הקמתו. בנוסף, הממשלה ועיריית לונדון אמורות לממן את עלות השיפוץ הקרוב של המגרש, שתנוע בין 150 ל-200 מיליון ליש"ט. ווסטהאם תוכל להתחיל לשחק במגרש האולימפי לכל המוקדם בשנת 2015.