"יהיה שלום במזה"ת לפני שאפל תשתתף בתערוכת CES"

150 אלף מבקרים צפויים להגיע לתערוכת האלקטרוניקה הצרכנית CES שתתקיים בלאס וגאס בחודש הבא ■ ומי כן יציגו בתערוכת האלקטרוניקה? יש גם ישראליות

תערוכת האלקטרוניקה הצרכנית CES, שמתקיימת מדי שנה בחודש ינואר בלאס וגאס, נחשבת לאחד האירועים החשובים בעולם בענף. רוב יצרניות האלקטרוניקה הגדולות, לרבות סוני, סמסונג, LG, פנסוניק ואינטל, מכריזות במהלך התערוכה על מוצרים חדשים.

חברה אחת שלא משתתפת ב-CES באופן עקבי, ונעדרת גם מתערוכות אחרות, היא אפל. החברה שאחראית לאייפון ולאייפד, מעדיפה להציג את המוצרים שלה לעולם במסיבות עיתונאים פרטיות.

"כנראה שיהיה שלום במזרח התיכון, לפני שאפל תחליט להשתתף בתערוכה שלנו", אמר אתמול גארי שפירו, נשיא ומנכ"ל CEA, הארגון שאחראי על CES, בשיחת ועידה עם עיתונאים ישראליים. למרות שאפל לא נמצאת בתערוכה, הביתן הכי גדול לדברי שפירו, הוא זה שמציע אביזרים שתואמים למוצרי אפל. "הייתי רוצה שאפל תציג בתערוכה, אבל אני גם רוצה שיהיה שלום במזרח התיכון. אני לא שולט בשניהם".

מלבד אפל, מי שלא תציג השנה בתערוכה, בפעם הראשונה מזה מספר שנים היא חברת התוכנה מיקרוסופט. סטיב באלמר, מנכ"ל מיקרוסופט, נהג לשאת את נאום הפתיחה המרכזי של CES, כאשר החברה החזיקה ביתן ענק בתערוכה. במיקרוסופט הודיעו לפני כשנה, שלוח הזמנים להשקות המוצרים של החברה לא יסתדר עם הלו"ז של התערוכה.

למרות שמיקרוסופט לא תציג את מוצריה באופן רשמי, ניתן יהיה למצוא בתערוכה שלל מחשבים שמבוססים על מערכת ההפעלה החדשה שלה חלונות 8. בביתנים של היצרניות הגדולות ניתן יהיה למצוא סמארטפונים שמבוססים על מערכת ההפעלה ווינדוס פון 8.

מגמות עתידיות

CES היא תערוכה ענקית שבה מציגות 3,000 חברות שמדגימות 20 אלף מוצרים. החברות שמציגות בתערוכה מציגות מכירות של כחצי מיליארד דולר במישרין מההשתתפות בתערוכה. ל-CES מגיעים 150 אלף מבקרים, מתוכם 500 ישראלים. השנה יציגו בתערוכה 15 חברות ישראליות, בהן פריים סנס, עומק אינטראקטיב, סיאנו, ג'יני, אקסטרים ריאלטי, קומיגו של דב מורן, מוראל ו-Wi Charge.

ההכרזות בתערוכה מנבאות בדרך כלל את המגמות בשוק בשנים שאחריה. שפירו העריך בהקשר זה כי בתערוכת CES 2013 יככבו בתערוכה מדפסות תלת ממד, טכנולוגיות טעינה אלחוטית וכן רכבים או מוצרים שהמאפשרים למכונית להתחבר לאינטרנט ולשלב אפליקציות בידור וארנקים סלולריים.

שפירו, שאמו הייתה מורה לעברית, כבר הספיק לבקר בישראל והוא מתכנן לקיים כאן בעתיד אירוע שבו יוצגו מוצרי אלקטרוניקה בידורית, זאת בדומה להפקות נוספות ש-CEA מקיימת בערים אחרות בעולם, כמו לונדון.