ארבלי: יורחב השת"פ בין רשות המסים ונציבות המס בארה"ב

מנהל רשות המסים, דורון ארבלי, נפגש בוושינגטון עם נציב המס האמריקאי, סטיבן מילר, ודן עמו בדרכים לקדם את המאבק המשותף בהעלמות הכנסות

מנהל רשות המסים, דורון ארבלי, נפגש בסוף השבוע בוושינגטון עם נציב המס האמריקאי, סטיבן מילר, ודן עמו בדרכים לקדם את המאבק המשותף בהעלמות הכנסות.

במסגרת ביקור עבודה רשמי שעורך ארבלי בארה"ב ובקנדה, נפגש ארבלי בסוף השבוע האחרון בוושינגטון עם מילר, במטרה לקדם ולחזק את קשרי העבודה בין רשויות המס בשורת נושאים. מפגש זה הינו הראשון מזה למעלה מ-15 שנה בין העמיתים.

בפגישתם סיכמו ארבלי ומילר להרחיב את שיתוף-הפעולה הקיים בין רשות המסים הישראלית לנציבות המס האמריקאית, על-ידי הקמת צוותי עבודה שיקדמו חילופי ידע מקצועי בין המדינות בכל הקשור למאבק בתכנוני מס מתוחכמים ואגרסיביים ובהעלמות הכנסות. זאת בנוסף על העברת המידע המתקיימת היום, בהתאם לאמנה בין המדינות, בכל הנוגע לחשדות לעבירות מס.

כמו כן, שני המנהלים הסכימו על הצורך לעדכן את האמנה למניעת כפל מס שבין ישראל לארה"ב, בהתאם למקובל במדינות החברות ב-OECD, ודנו בדרכים נוספות להגביר העברת המידע בין הרשויות, לרבות יישום החקיקה האמריקאית הכוללת העברת מידע מהמוסדות הפיננסיים הישראליים לרשות המס האמריקאית (ה-FATCA) תוך כדי הדדיות, קרי, קבלת מידע פיננסי לגבי תושבי ישראל מנציבות המס האמריקאית.

ארבלי ציין את חשיבות המפגש לאחר תקופה ארוכה בה לא נערכו מפגשים בדרג זה, ובמיוחד בעת הזו, בה רשויות המס בכל העולם מעלות מדרגה במאבק כנגד העלמות המס וההון השחור.

לדבריו, לארצות-הברית ניסיון רב בתחום זה, כמו גם בהתמודדות בתכנוני המס האגרסיביים, וחילופי המידע יסייעו לצדדים במאבק זה.