שותפות "תמר" ימכרו גז לדור-אלון תמורת 400 מיליון דולר

ההסכם הוא ל-15 שנה החל מ-2014, ובמסגרתו ימכרו השותפות 1.68 BCM גז טבעי מ"תמר"

שותפות קידוח "תמר", דלק קידוחים, ישראמקו, נובל אנרג'י ואבנר, חתמו עם אלון מרכזי אנרגיה גת מקבוצת דור אלון על הסכם לרכישת גז טבעי מ"תמר" בהיקף של 1.68 BCM ל-15 שנים, תמורת עד 400 מיליון דולר. דור אלון מחזיקה 4% מהקידוח באמצעות דור חיפושי גז.

דור אלון רוכשת הגז לצרכי הפעלת המתקנים הקיימים באיזור התעשייה בקריית גת ותחנת כח, שמטרתם לספק את צרכי האנרגיה של סוגת בתי זיקוק לסוכר. לדור אלון ניתנה בהסכם זכות להפחתת הכמויות הנרכשות במקרה בו לא תקים את תחנת הכח.

תקופת הסכם האספקה צפויה להתחיל בתחילת שנת 2014 ותסתיים בתום כ-15 שנים או במועד בו דור אלון תצרוך את הכמות החוזית הכוללת.

השותפות מעריכה כי היקף ההכנסות המצטבר ממכירת הגז בתקופת ההסכם הבסיסית עשוי להסתכם בכ-400 מיליון דולר, וזאת בהנחה שהרוכשת תקים את תחנת הכח הנוספת ושהכמות החוזית הכוללת לא תופחת.

מנכ"ל דלק קידוחים יוסי אבו: "ההסכם הינו חלק מתהליך הטמעת הגז הטבעי בתעשייה הישראלית באופן שיפחית שימוש בדלקים מזהמים. לצד השיפור המשמעותי באיכות הסביבה, מהפיכת הגז הטבעי תוזיל את עלויות האנרגיה לתעשייה הישראלית ותאפשר הוזלת המוצרים לצרכנים בישראל ביחד עם שיפור יכולת התחרות של התעשייה הישראלית בשוק הגלובלי".