זהו ההסבר החלקי לנפילת מניית צ'ק פוינט בוול סטריט

קרן פידליטי צמצמה במחצית את החזקתה בחברה - ירדה מ-10.9% ל-5% ■ צ'ק פוינט איבדה מתחילת השנה 12% ■ קבוצת השליטה ב-SweetPacks, שנרכשה ע"י פריון, הפכה לבעלת המניות הגדולה בחברה

מיד לאחר שפאלו אלטו, המתחרה הצעירה של צ'ק פוינט, הונפקה בשוק ההון האמריקני בהצלחה יתרה, נוצר דיון בשאלה האם יש מוסדיים שיצאו מהשקעתם בצ'ק פוינט, והחליפו אותה בפאלו אלטו. גיל שויד, מנכ"ל צ'ק פוינט, הגן אז על אמון המשקיעים המוסדיים בחברה שלו, וטען כי צ'ק פוינט ופאלו אלטו "אינן מתחרות ביניהן על אותם דולרים".

ובכן, ייתכן כי שויד צודק, אך בינתיים יש מוסדי כבד אחד שבחודשים האחרונים בחר לממש חלק ניכר מהחזקותיו בצ'ק פוינט , ואולי גרם בכך למומנטום השלילי שנוצר במניה מתחילת השנה.

ממעקב "גלובס" אחר תנועות בעלי עניין, עולה כי קרנות פידליטי (FMR) ירדו להחזקה של 5% בלבד בענקית האבטחה הישראלית, וזאת לעומת 10.9% נכון לסוף 2011. במילים אחרות, ענקית קרנות הנאמנות האמריקנית חתכה את החזקתה בלמעלה מחצי, ומימשה מניות צ'ק פוינט תמורת כחצי מיליארד דולר. פידליטי הפכה לבעלת מניות בצ'ק פוינט במהלך 2009, ובמהלך תקופה זו הכפילה החברה את שוויה, כך שסביר להניח כי פידליטי פשוט מממשת רווח מכובד.

צ'ק פוינט, נזכיר, איבדה מתחילת השנה 12% (לעומת עלייה של 15% במדד הנאסד"ק), והיא נסחרת כרגע לפי שווי חברה של 9.5 מיליארד דולר.

בעל עניין חדש באימפרבה

ומצ'ק פוינט למתחרה אחרת, אימפרבה של שלמה קרמר. ממסמך שהגישה אתמול החברה עולה כי היא קיבלה לזרועותיה משקיע מוסדי ראשון שהפך לבעל עניין בה. קרן ההשקעות Wellington הגיעה להחזקה של 10.3%, והפכה בכך לבעלת המניות השלישית בגודלה בחברה, אחרי קרן ההון סיכון אקסל פרטנרס (17.8%), וקרמר עצמו, המנכ"ל ואחד ממייסדי אימפרבה (15.6%).

אימפרבה נסחרת כרגע לפי שווי של 777 מיליון דולר, ירידה של 7% מתחילת השנה אך עלייה של 19% בשנה האחרונה, ותשואה של 79% על המחיר בהנפקה הראשונית שבוצעה בנובמבר אשתקד.

במקרה של פריון, בעל מניות חדש הפך לבעל עניין בה, וזאת כתוצאה מרכישתה את SweetPacks הישראלית. Holine Finance, החברה דרכה השקיעה ב-SweetPacks קבוצה של אנשי עסקים יהודים, קיבלה במסגרת העסקה מניות פריון שמהוות 9.2% מההון. פריון, נזכיר, הנפיקה לבעלי המניות של SweetPacks כמעט 2 מיליון מניות, ומכיוון ש-Holine קיבלה 1.1 מיליון מניות, פירוש הדבר שהחזקתה ב-SweetPacks עמדה על 55.8%. כך, הופכת Holine לבעלת המניות הגדולה בפריון. פריון נסחרת לפי שווי של 113 מיליון דולר - עלייה של 137% מתחילת השנה.

אחרונה היא אודיוקודס, שאחד מבעלי המניות המוסדיים בה הגדיל קמעה את החזקותיו בה. קרן ההשקעות Rima Senvest Management מחזיקה ב-10.5% מההון של אודיוקודס, לעומת 9.5% נכון לסוף 2011. אודיוקודס נסחרת כרגע לפי שווי של 122 מיליון דולר, לאחר שאיבדה 21% מתחילת השנה אך גמאה 124% מהשפל אליו נפלה באוגוסט האחרון.

מי מכר או קנה
 מי מכר או קנה