מנכ"ל וודסייד: לא חשופים לפגיעה מצד מדינות ערב

פיטר קולמן, מנכ"ל חברת האנרגיה האוסטרלית שחתמה על עסקה עם שותפויות "לוויתן" הוסיף כי "טביעת הרגל הנוכחית של וודסייד איננה חורגת לחלק מהמדינות השכנות לישראל"

וודסייד האוסטרלית אינה חשופה לפגיעה מצד מדינות ערב כתגובה להשקעתה המתוכננת במאגר "לוויתן" כך אמר היום מנכ"ל החברה פיטר קולמן. לדבריו "טביעת הרגל הנוכחית של וודסייד איננה חורגת לחלק מהמדינות השכנות לישראל כך שאיננו רואים כל השפעה כזו עלינו לא בטווח הקצר ולא בטווח הבינוני".

וודסייד הודיעה לפני כשבוע על חתימת מזכר הבנות עם השותפים ב"לוויתן" לרכישת 30% מהזכויות במאגר תמורת 1.2 מיליארד דולר, עם אופציה לתשלום נוסף של עד מיליארד דולר בעתיד, בכפוף למכירת גז נוזלי מהמאגר.

סוכנות הידיעות דאו ג'ונס דיווחה היום כי הצעתה של וודסייד באה בזמן שחברות נפט וגז בינלאומיות בוחרות שלא להשקיע בישראל בשל "חסמים נחזים" כשהכוונה הברורה היא לחששן של החברות מפגיעה באינטרסים שלהן בעולם הערבי.

חברת נובל אנרג'י השותפה בכל מאגרי הגז הגדולים שהתגלו לחופי ישראל אישרה כי הייתה נתונה בעבר לאיומים מצד מדינות ערביות. ואולם לוודסייד האוסטרלית אין כיום השקעות משמעותיות במדינות ערביות ופעילותה העסקית מתמקדת בארבעה פרוייקטים גדולים של הנזלת גז לחופי אוסטרליה.