סיסקו: 20% מהצעירים שולחים SMS בזמן נהיגה

כך עולה ממחקר מקיף של ענקית התקשורת בקרב בני 18-30 ■ 90% מתעדכנים במיילים ובפייסבוק על הבוקר, 75% לוקחים איתם את הסמארפון למיטה

האינטרנט זורם בוורידים של הדור הצעיר - זו המסקנה העיקרית שעולה מדוח המקיף Connected World Technology של חברת סיסקו על הרגלי הגלישה והשימוש בסמארטפונים בקרב בני 18-30 ברחבי העולם.

דוגמאות לכך, שמשפיעות בצורה ניכרת על סדר היום ולעיתים אף חוצות את גבול הטעם הטוב ומסכנות את הסובבים, לא חסרות. כך, מצביע הדוח כי 20% מהצעירים שולחים הודעות SMS בזמן נהיגה - על אף שהחוק אוסר זאת מפורשות.

עוד עולה כי 90% מהצעירים מתעדכנים במיילים, הודעות ורשתות חברתיות דרך הסמארפון עוד לפני שהם יוצאים מהמיטה בבוקר. למעשה, הרצון להישאר מחוברים פוגע, כך נראה, גם בקשרים בעולם החיצוני, וכך 40% מהצעירים מבלים יותר זמן עם חברים באינטרנט מאשר במפגשים אישיים.

הדוח נערך על סמך סקר שערכה חברת InsightExpress בקרב 1,800 סטודנטים ואנשי מקצוע צעירים ב-18 מדינות.

עוד עולה מהדוח כי 87% מהצעירים הם בעלי חשבון פייסבוק, אך רק 10% מתחזקים אותו באופן שוטף. 41% מעדכנים בפייסבוק לפחות פעם ביום, בעוד 20% מעדכנים מספר פעמים ביום. ל-56% יש חשבון טוויטר, ו-21% מצייצים לפחות פעם ביום.

עוד עולה כי כ-90% מהצעירים מעלים תמונות לאינטרנט לצורך שיתופן עם אחרים או לצורך אחסונם באתרים כמו Flickr או פיקאסה. כמו כן, 62% מעלים קטעי וידיאו, במטרה לשתפם עם אחרים או לצורך אחסון באתרי אינטרנט.

מבחינת התדירות, 20% בודקים את הסמארטפון שלהם לפחות כל 10 דקות, בעוד 33% בודקים אותו אחת לחצי שעה. יתרה מזאת, 60% טוענים כי הם בודקים את המכשיר באופן לא מודע או כפייתי כדי להתעדכן בהודעות, במיילים או בעדכונים בפייסבוק.

נשים, אגב, נוטות יותר להתחבר ולבדוק לעיתים קרובות את הטלפון (85% לעומת 63% מהגברים). עוד עולה כי 40% יחושו חרדה, כאילו חלק מגופם חסר, אם לא יוכלו להתעדכן דרך הסמארטפון שלהם כל הזמן.

השימוש בסמארטפון כבר מזמן עבר את גבול המשרד, הסלון או חדר העבודה בבית. למעשה, 75% משתמשים בטלפונים במיטה ו-33% בחדר האמבטיה. יתרה מזאת, 46% שולחים הודעות, בודקים מיילים או נכנסים לרשתות חברתיות בזמן ארוחות עם המשפחה וחברים.

גם תחום האפליקציות שובה את ליבם של הצעירים בצורה יוצאת דופן. כ-70% מהמשיבים טענו כי האפליקציות חשובות לחיי היומיום שלהם, כש-50% טענו כי הם משתמשים בהן לצורך משחקים ובידור ו-27% לצורכי עבודה. אבל על אף התרברבות של חברות וגופים במיליוני הורדות, נראה שהשימוש בפועל רחוק מזה. 60% מהצעירים טוענים כי הם משתמשים באופן קבוע בפחות מ-10 אפליקציות על הטלפון שלהם, ורק 20% משתמשים ב-10-25 אפליקציות באופן קבוע.

באשר לצד המסחר המקוון, 90% ממשתתפי הסקר טענו כי הם עושים קניות באינטרנט. 58% טענו כי הם מסתמכים באופן קבוע על ביקורות של לקוחות בבואם לקבל החלטות על רכישה באינטרנט, בעוד 28% אמרו כי הם נוהגים להסתמך על ביקורות כאלה רק מדי פעם.

בהקשר זה, 57% אמרו כי הם מוכנים לתת את כתובת המייל שלהם לבעלי עסקים ואתרי אינטרנט בכדי לקבל הודעות על הנחות ומבצעים - אבל הם חוששים לשתף יותר מזה. כך, מעטים מוכנים לחלוק את מספרי הטלפון, כתובת המגורים ופרטים אישיים אחרים.

המחקר של סיסקו בדק גם את אופי השימוש בסמארטפון והקשר בין השימוש בו למקום העבודה. כך עולה, למשל, כי 40% טענו כי מדיניות החברה שבה הם עובדים אוסרת עליהם להשתמש במכשיר החברה לצרכים אישיים. עם זאת, כ-80% מתוכם אמרו שהם לא תמיד מצייתים למדיניות זו. עוד עולה כי כ-66% סבורים כי מעסיקים לא צריכים לעקוב אחר הפעולות המקוונות של העובדים, כיוון שזה לא עניינם.

הרגלי האינטרנט
 הרגלי האינטרנט