עיתון בארה"ב: פרסומת לכלי נשק לצד תמונות הטבח בקונטיקט

עיתון בארה"ב הדפיס מודעה המבשרת על מחירים מיוחדים בקניית כלי נשק - ליד סיקור אירוע הטבח המחריד שביצע אדם לנזה בבית-הספר היסודי בעיירה ניוטאון שבקונטיקט ■ עורכי העיתון: "היינו צריכים לשים לב לעיוות"

עיתון היוצא לאור בארצות-הברית פרסם הודעת התנצלות לאחר שהדפיס מודעת פרסומת גדולה על מבצע מיוחד לרגל חג המולד בקניית מבחר כלי נשק, באותו עמוד בו פורסמה הידיעה אודות הטבח שהתרחש בבית-הספר היסודי בניוטאון.

"בעיתוננו הופיעה פרסומת לכלי נשק ליד הסיפורים והתמונות על המקרה הטרגי של טבח התלמידים בקונטיקט", כתבו עורכי העיתון "סאטרדיי הראלד", "אנו מבטיחים לכם כי פרסום המודעה לא נעשה בכוונת העיתון או בכוונת המפרסם".

"את המודעות בדרך-כלל ממקמים בעמודי העיתון מספר ימים לפני שהעיתון מגיע לסף דלתותיכם", טענו העורכים. "במקרה זה, מיקום הפרסומת המדוברת הוחלט עוד בבוקר של יום חמישי לפני שבוצע הטבח".

"אף על-פי כן, עורכי וכתבי העיתון הרבים שעסקו בסיקור האירוע בניוטאון היו צריכים לשים לב לעיוות שבפרסום מודעה על כלי נשק סמוך לתמונות המחרידות שתיעדו את הרצח. כולנו עשינו טעות נוראה, ואנחנו מתנצלים על כך", נכתב בהודעת ההתנצלות.

עורכי העיתון חתמו את הודעתם במילים: "אנא היו בטוחים כי העיתון ימשיך לשקף עבורכם את המציאות בתבונה וברגישות כלפי קהל קוראינו".