היועמ"ש: לא לפסול את ח"כ חנין זועבי בבחירות הקרובות

זועבי, שהשתתפה במשט לעזה ובהפגנות נגד ישראל, תוכל להתמודד בבחירות ■ וינשטיין קובע עוד: "אין לפסול את רשימת בל"ד על בסיס זיקתה לעזמי בשארה" ■ זועבי בתגובה: "צריך לעצור אחת ולתמיד את ההסתה של הימין"

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, דחה היום (ב') את הבקשה לפסול את ח"כ חנין זועבי (בל"ד) מהשתתפות בבחירות הקרובות. "הבקשות אינן מציגות תשתית ראייתית מספקת המאפשרת לקבלן", כתב וינשטיין בהחלטתו.

את הבקשה הגישו ח"כ דוד רותם, ח"כ אריה אלדד, איתי פורמן, ח"כ אופיר אקוניס וח"כ דני דנון. הם טענו כי זועבי וחברי הכנסת מטעם מפלגת בל"ד פעלו "בצורה שיטתית ורציפה תוך עבירה על סעיף 7א לחוק יסוד: הכנסת".

לדבריהם, זועבי וחברי הכנסת מטעם בל"ד שללו את קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, תמכו במאבק מזוין של מדינת אויב או של ארגון טרור וחתרו נגד מדינת ישראל. הם מתחו קו הקושר את פעולותיהם לאלה של ח"כ לשעבר עזמי בשארה, שנמלט מישראל ב-2007 בצל חשדות לפיהם קיים לכאורה קשרים עם ארגון טרור.

כזכור, זועבי השתתפה במשט הטורקי לעזה ובהפגנות נגד מדיניות ממשלת ישראל. המבקשים לפסול את השתתפותה בבחירות הציגו סרטונים והתבטאויות שלה, הכוללים התבטאויות בנוגע לקיומה של ישראל כמדינה יהודית בפני ועדת ראסל שהתכנסה בקייפטאון שבדרום אפריקה.

לפי וינשטיין, לא הצטברה "מסה ראייתית קריטית" לשם פסילת זועבי וחברי הכנסת של בל"ד. וינשטיין קובע כי "הרף הראייתי הנדרש לשם הוכחת עילת הפסילה הוא גבוה ביותר". הוא גם טען כי "אם הרשימה לא נפסלה עת עמד בראשה בשארה, ספק אם יש לפוסלה כיום, כאשר בשארה כלל אינו מועמד מטעמה".

במילים אחרות, היועמ"ש קובע כי אין לפסול את רשימת בל"ד על בסיס זיקתה לבשארה והאידיאולוגיה שהניח.

בהתייחסו לזועבי, וינשטיין אכן מודה כי הראיות שהצטברו נגדה הן "משמעותיות ומטרידות במיוחד, המתקרבות אל גבול האסור", אך לבסוף הוא קבע אין אין לפסול אותה, כיוון שכאמור אין "מסה קריטית" של ראיות נגדה.

ח"כ חנין זועבי מסרה בתגובה: "החלטת היועץ המשפטי מצטרפת להחלטתו לסגור את התיק נגדי ומאשרת את מה שאמרתי לאורך כל הדרך: לא עברתי על שום חוק, יצאתי בקמפיין לסיים את הסגר על עזה, ולא לשים את תל-אביב בסגר. את ההסתה של הימין נגד חנין זועבי, נגד בל"ד, נגד הערבים ונגד ארגוני זכויות האדם צריך לעצור אחת ולתמיד".