עובדי ערוץ 10 יקבלו היום מכתבי פיטורים

בלשניקוב: אם החוק יעבור השבוע, הליך הפיטורים ייעצר ■ עשרות עיתונאים ישתתפו היום בהפגנה בת"א, בקריאה לרה"מ להפסיק את סגירת כלי התקשורת

מכתבי פיטורים נשלחו היום (ג') לכל עובדי ערוץ 10. זאת בעקבות החלטת דירקטוריון החברה אתמול (ב'), לפיה אין לראות בקביעת הדיון במליאת הכנסת התקדמות או פתרון.

ביום חמישי הקרוב אמור החוק להצלת ערוץ 10 לעלות במליאה ובוועדת הכלכלה, ואולם לא ברור עד לרגע זה מה יהיה תוכנו הסופי. זאת לאחר שאתמול נפגשו ראשי ערוץ 2, אבי ניר (קשת) ואבי צבי (רשת), עם מנכ"ל משרד ראש הממשלה, הראל לוקר, והעבירו לו את דרישותיהם.

בערוץ 10 אומרים כי ההחלטה לחלק את מכתבי הפיטורים נובעת מהעובדה שאם הערוץ ייסגר כפי שזה נראה כעת ב-1 בינואר, נכון לחלק את המכתבים שבועיים לפני, וכי הם אף מחולקים באיחור.

עם זאת, ההחלטה לפטר בכל זאת את העובדים למרות החלטה קודמת להיענות לבקשתו של לוקר ולהשעותם, נובעת גם מניסיון של הערוץ להפעיל לחץ על מקבלי ההחלטות ולהבהיר כי הסוגיה עדיין לא נפתרה.

מדובר ב-162 עובדי הערוץ ו-364 עובדי החדשות. נציין כי יו"ר דירקטוריון הערוץ, אבי בלשניקוב, אמר כי אם החוק להצלת ערוץ 10 יעבור השבוע בכנסת, הליך הפיטורים ייעצר.

"בחודשים האחרונים נקטו דירקטוריון ערוץ 10, דירקטוריון חדשות 10 והנהלות החברות בשיתוף-פעולה מלא עם עובדי ערוץ 10 וחדשות 10, בכל הפעולות שהיה בידן לנקוט בכדי למנוע את רוע הגזירה ולגרום להמשך פעילותן של החברות ולהארכת הזיכיונות", נכתב במכתב הפיטורים שחולק. "פעולות אלה הביאו להקמת וועדה ברשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה, לפרסום המלצותיה ולאישורן על-ידי שר האוצר... הסדר זה מחייב תיקון חקיקה. לצערנו, טרם בוצעו כל המהלכים הנדרשים להשלמת יישום המלצות וועדת לוקר ותיקון החוק שיאפשר הארכת הזיכיון בשנתיים נוספות.

"בהיעדרו של זיכיון שידור, לא קיימת אפשרות חוקית להמשך שידורי החברות. בנסיבות אלה אין מנוס אלא להפסיק את פעילות החברות, ובכלל זאת לסיים את העסקתם של כל עובדי החברות. לאור זאת, התכנסו דירקטוריון ערוץ 10 ודירקטוריון חדשות 10 והחליטו על סיום העסקתם של כלל עובדי החברות.

"בעלי המניות, הדירקטורים וההנהלות של שתי החברות עשו מאמצים עילאיים ואמיתיים לשמירה על קיומן של ערוץ 10 וחדשות 10 להבטחת ערכים עליונים של חופש הביטוי, חופש עיתונות ופלורליזם. בכאב עמוק ובהיעדר פתרון, אנו נאלצים להודיעך על הפסקת עבודתך, יחד עם הפסקת עבודתם של כלל עובדי ערוץ 10 וחדשות 10 ביום 31.12.12".

משתמשים במסך

בימים האחרונים שילבו עובדי ערוץ 10 בשידורים תשדירים, בהם הם מגוללים בפני הצופים את השתלשלות האירועים שתביא לסגירתו של הערוץ. כמו כן משולבים בשידורים באנרים בהם מונים את מספר הימים שנשארים לתום שידורי הערוץ.

היום ישתתפו עשרות עיתונאים מכלי תקשורת שונים בהפגנה בתל-אביב, בקריאה לראש הממשלה להפסיק את סגירת כלי התקשורת בישראל.