אבסורד? עובדי מיקרוסופט ישראל לא משתמשים בווינדוס פון 8

חודש וחצי לאחר שהושקה מערכת ההפעלה הסלולרית החדשה, רוב עובדי סניף השיווק והמו"פ בארץ, לא משתמשים בסמארטפונים החדשים של החברה ■ מערכת ההפעלה של מיקרוסופט כוללת באגים רבים, והשקתו של דגם סמסונג נדחתה בישראל

חודש וחצי לאחר שהושקה ווינדוס פון 8, רוב עובדי עובדי מיקרוסופט ישראל ומיקרוסופט מחקר ופיתוח בארץ, לא משתמשים בסמארטפונים עם מערכת ההפעלה החדשה של החברה.

ווינדוס פון 8, היא מערכת הפעלה שאמורה להיות ידידותית לארגונים, בגלל נושאי אבטחה ותאימות למוצרי החברה, כאשר במיקרוסופט, מעוניינים לשווק אותה גם לשוק הפרטי וגם לארגונים. מהסיבה הזו, תמוה שבסניפים המקומיים עדיין לא משתמשים במוצר שהחברה מציגה אותו טוב יותר מפתרונות אחרים בשוק.

ראוי לציין, שבמיקרוסופט ישראל ידעו לצייד את העובדים שלהם במערכת ההפעלה חלונות 8 למחשבים, חודשים לפני שהיא הושקה. לכן, היה צפוי שחברה שמנסה למכור את המוצר שלה לארגונים אחרים בשוק, תרצה גם שהעובדים שלה ישתמשו בו. כבר יותר משנה שעובדי החברה משתמשים בסמארטפון של סמסונג, עם מערכת ההפעלה הקודמת - ווינדוס פון 7.5.

ממיקרוסופט ישראל נמסר: "כפי שתוכנן, השדרוג יתבצע בקרוב. בימים אלה אנו בוחנים את מגוון המכשירים הקיים ובקרוב כל עובדי מיקרוסופט ישראל ומרכז המחקר והפיתוח יוכלו ליהנות מהסמארטפון המתקדם ביותר שקיים היום".

להיזהר מבאלמר

מיקרוסופט העולמית יודעת לדרבן את העובדים שלה להשתמש במוצרים הסלולריים מתוצרתה, כאשר היא מעוניינת בכך. בשנת 2009, באירוע פנימי של החברה, סטיב באלמר, מנכ"ל מיקרוסופט, ראה עובד שמצלם אותו עם אייפון. באלמר לקח לעובד את האייפון ולעג על המכשיר על-גבי הבמה. באותה תקופה, באלמר גם התרגז על כך שעובדי החברה משתמשים בסמארטפונים לא עם מערכת ההפעלה הקודמת שלה - ווינדוס מובייל. לכן, הוא הפסיק את מימון חבילות הגלישה לעובדים שהשתמשו במכשירי אייפון או בלקברי.

סמסונג מעכבת

סמסונג ישראל הודיעה בסוף חודש אוקטובר, שכבר במהלך נובמבר, הסמארטפון הראשון שלה עם ווינדוס פון 8 - Ativ S, יושק בארץ. בינתיים, הגענו לאמצע חודש דצמבר, אבל בסמסונג ישראל, עדיין לא מוכנים להגיד תאריך השקה מדויק.

מסמסונג ישראל נמסר ל"גלובס", כי "התיישרנו עם ההפצה העולמית של סמסונג, המכשיר צפוי להיות מושק בתקופה הקרובה".

ה-Ativ S כולל מסך 4.8 אינץ' בטכנולוגיית HD Super AMOLED ברזולוציה של 720p , עובי של 8.7 מ"מ, משקל של 135 גרם וגימור של מתכת כסופה בגב הטלפון. המצלמה מגיעה עם חיישן 8 מגה פיקסל, תקשורת מסוג NFC, מעבד כפול ליבה במהירות 1.5 ג'יגה הרץ וסוללה עם הספק של 2,300 מילי אמפר.

מיקרוסופט גם מתקנת

מיקרוסופט קיימה את הבטחתה לפני כשבוע והוציאה עדכון למכשיר הווינדוס פון 8 של HTC מדגם 8X (גם בישראל). סמארטפוני הווינדוס פון 8 סובלים מבעיות אתחול וצריכת סוללה מוגזמת. במיקרוסופט הבינו שתלונות הצרכנים על הבאגים בווינדוס פון 8, עלולים לגרום לבעיה בהחדרתה של מערכת ההפעלה החדשה, ולכן היא מיהרה להוציא עדכון גרסה שפותר בעיות.

מלבד תיקוני האתחול ותיקונים ביציבות של ה-WiFi בזמן המתנה של המכשיר, מיקרוסופט הוסיפה יכולות נוספות ליישום המסרונים: דחיית שיחה בהודעה ומחיקה של כל המסרונים ביחד.

למרות שהעדכון האחרון לא פותר את כל הבעיות של ווינדוס פון 8, למשל, בעיות הסוללה, עדיין מדובר בצעד בכיוון הנכון. למיקרוסופט יש מערכת הפעלה מהירה וידידותית, שיכולה להיות אלטרנטיבה מוצלחת לגוגל ואפל, אבל בחברה צריכים להפוך אותה לנטולת באגים, בשביל שהמשתמשים ירצו לעבור אליה.